نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نمازجمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۲۳:۵۲ :: ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
توقیف نفت‌کش ایرانی بازی کردن با دم شیر است

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که می توان اشاره به توقیف نفتکش ایرانی    ،عدم همکاری اروپایی ها به تعهدات خود در قبال برجام و توجه مسئولان دولتی به وضعیت اقتصادی  را  از مهمترین بخش های این خطبه ها خواند.

 

امام جمعه موقت ساری:توقیف نفت‌کش ایرانی بازی کردن با دم شیر است

پاسخ زورگویی‌های آمریکا را با قدرت تمام خواهیم داد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه ساری افزود: انگلستانی که بدون اجازه آمریکا جرأت خوردن آب را ندارد چگونه به خود اجازه می‌دهد در مقابل کشور مقتدر و باعظمتی چون ایران اسلامی بایستد؟
وی ادامه داد: مثل اینکه انگلستان فراموش کرده که برادران سپاه پاسداران با هدف گرفتن پهباد آمریکایی چه سیلی محکمی به استکبار جهانی زده‌اند. چون در غیر این صورت هرگز اجازه چنین جسارتی به خود نمی‌دادند.
خطیب جمعه ساری با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ۲۷ تیر ماه سالگرد پذیرفتن قطعنامه ۵۹۸ توسط جمهوری اسلامی، گفت: مسئولان و دولتمردان وقت نظام حداکثر امکانات را به نفع نظام الهی از این قطعنامه گرفتند.
وی افزود: انتظار ما از تمامی مسئولان این است که همچون دولتمردان آن زمان با اقتدار در مقابل دشمنان بایستند و اجازه هیچ سو استفاده‌ای را به آنها ندهند.
قاسمی گفت: در موضوع برجام نیز اگر با صلابت زمان پذیرش قطعنامه در مقابل سایر کشورها می‌ایستادیم امروز شاهد بدعهدی آمریکا نبوده و مشکلات مربوط به برجام را نداشتیم.
وی با اشاره به نامگذاری ۲۴ تیر ماه به عنوان روز عفاف و حجاب، از آن به عنوان دستاوردهای جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: ولنگاری، بی بند و باری، فاصله جوانان با اهل بیت (ع) و عدم رعایت عفاف و حجاب بزرگترین هدف استکبار جهانی است زیرا تنها بدین وسیله می‌تواند به ایران اسلامی دستیازی کند.
او همچنین به تشکیل شورای نگهبان در ۲۶ تیر ماه سال ۱۳۵۸ به عنوان دیگر از دستاوردهای جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: این نهاد خدوم به رغم تحمل اهانت‌های دشمنان داخلی و خارجی همواره از ارزش‌های نظام حراست کرد و راه ورود بیگانگان را بست و هرگونه تضعیف آن حرام است.

امام جمعه گرگان :کاهش تعهدات برجام عاقلانه و قانونی بود

امام جمعه گرگان : حجاج سفیر هویت جمهوری اسلامی ایران هستند

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار داشت: با وجود صبوری ایران پس از خروج آمریکا از برجام، اروپایی‌ها نتوانستند به تعهدات خود پایبند باشند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: این مسئله که اروپا از آمریکا واهمه دارد و در برابر دولت این کشور منفعل عمل می‌کند به خودشان مرتبط است اما ما در برابر حقوق ملت ایران کوتاه نخواهیم آمد.
نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: بدون آنکه تخلفی انجام داده باشیم اندکی از تعهدات خود را کاهش دادیم تا وعده‌های اروپایی‌ها عملی شود.
امام جمعه گرگان به جنگ یمن اشاره کرد و گفت: در پنج سال اخیر امارات هر سال میلیاردها دلار در این جنگ هزینه کرد و دوشا دوش عربستان با پشتوانه آمریکا از زمین و هوا ملت بی‌پناه یمن را از بین برد.

آیت الله نورمفیدی بیان کرد: اماراتی‌ها از ترس حملات یمن با عربستان دچار اختلاف شده‌اند و عربستان اصلی‌ترین حامی خود را درجنگ از دست دادند.
امام جمعه گرگان گریزی به حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: عده‌ای به فکر لگد کوب کردن شخصیت زن هستند و آنها ارزش زن را به مسائل ظاهری و جنسی محدود می‌کنند که این در حقیقت بدترین توهین به زن محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان بیان کرد: حجاب از ضروریات دین است و نباید بگذاریم تبلیغات شیطانی، زنان ما را به سوی تفکر غربی هدایت کند

امام جمعه رشت:مسئولان در موضوع عفاف و حجاب مقتدرانه ایستاده‌اند

امام جمعه رشت: طرح معامله قرن، توطئه ای برای محو نام فلسطین است

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی این کلانشهر با اشاره به مناسبت ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب افزود: مسئله عفاف و حجاب زنان، در حقیقت تکریم بانوان است.

وی با بیان اینکه حجاب قانون خدا و نص قرآن کریم است، اظهار داشت: حجاب و عفاف آرمان شهداست و شهیدان در وصیت نامه‌های خود به این مهم تاکید داشتند، حجاب به دلیل قرآنی تکلیفست که بایستی به این مهم توجه شود.

امام جمعه رشت خاطر نشان کرد: در آینده اساتید دانشگاه با حضور در سیمای جمهوری اسلامی در شبکه استانی گیلان طرح‌ها و لوایح در موضوع عفاف و حجاب را در اختیار دختران و بانوان قرار می‌دهند.

وی با اشاره به این مطلب که برخی می‌گویند زنان با حجاب منزوی می‌شوند، اضافه کرد: بهترین جواب اینست از بانوانی که عاقلانه با حجاب در سازمان‌ها و ادارات کار می کنند، بپرسیم که کجا جحاب موجب انزوا و سختی کارتان شده است؟ چراکه زنانی که در ادارات از حجاب ویژه برخوردارند، امن هستند.

وی در ادامه سخنانش در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به فرارسیدن ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان مانع ورود افراد ناخالص به ارکان نظام است و اجازه نمی دهد کسانی که از ارزش های نظام فاصله می گیرند، در ارکان نظام حضور یابند.

آیت الله فلاحتی با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام رضا (ع) امام هشتم شیعیان خاطر نشان کرد: امام رضا به ما مبارزه علیه ظلم و ستم، زندگی مومنانه در سایه قرآن و عترت را به ما تعیلم داده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پرونده هسته ای ایران و ارائه آن به شورای امنیت از سوی رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: پرونده هسته ای جمهوری اسلامی را با توجه به اذعان همه شخصیت های سیاسی و مسئولان جهانی که جمهوری اسلامی در راستای برجام عمل کرده، به شورای امنیت برده اند.

خطیب جمعه رشت با بیان برخورداری ایران از شکوه و عظمت در جهان اظهار داشت: این عظمت و اقتدار ایران اسلامی در دنیا در سایه رهبری امام راحل، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، خون شهیدان، جانبازان و … محقق شده است.

print

پاسخی بگذارید