گروه: اجتماعی
تاریخ: ۱۲:۵۴ :: ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
فواید سیب

آیا خواص آب سیب برای بدن تان را می دانید؟

سیب به لطف فواید بی‌نظیری که برای سلامتی دارد، در سراسر دنیا نسبت به میوه‌های دیگر برتری دارد. روش‌های مختلفی برای مصرف سیب وجود دارد – می‌توان آن را به صورت تازه یا در سالادهای میوه مصرف کرد. اما نکته‌ی مهم در مصرف سیب این است که آب سیب برای بسیاری از آدم‌ها یک نوشیدنی بسیار محبوب است.

۱۰ بهترین خواص آب سیب برای بدن که باورتان نمی‌شود

سیب یکی از سالم‌ترین و پرخاصیت‌ترین میوه‌ها است. این میوه‌ی شگفت‌انگیز، که خاستگاه آن آسیای مرکزی است، در سراسر دنیا به‌طور گسترده کاشته می‌شود. چین در صدر فهرست تولیدکنندگان سیب است، و امریکا رتبه‌ی دوم را دارد. از رایج‌ترین انواع سیب می‌توان به سیب سرخ، سیب زرد و قرمز، سیب گالا، سیب زرد، سیب فوجی و غیره اشاره کرد. همه‌ی این‌ها برای سلامت انسان بی‌نهایت مفید است.

در ادامه شگفت‌انگیزترین خواص آب سیب آمده است

خواص آب سیب بی‌نهایت است. در ادامه ما برخی از آنها را آورده‌ایم. این مقاله را بخوانید و از اطلاعات مفید آن بهره‌مند شوید.

۱. سلامت قلب را بهبود می‌بخشد:

سیب منبعی عالی برای آنتی‌اکسیدان‌های فوق‌العاده – پلی فنل و فلاونوئیدها – است که برای سلامت قلب مفید است. از این گذشته، پتاسیم بدن را تامین می‌کند، یک ماده‌ی معدنی مهم که برای قلب نیز ضروری است. بنابراین، مصرف یک وعده آب سیب در روز عملکرد قلب را بهبود می‌بخشد.

 

۲. از آسم جلوگیری می‌کند:

یکی از مزایای منحصر به فرد آب سیب این است که حاوی فلاونوئید است. گفته می‌شود این میوه که مصرف آن ضروری است، از حملات آسم جلوگیری می‌کند. به علاوه فلاونوئیدها در تقویت و اثربخشی ریه‌ها نقش مهمی دارند. اخیرا پژوهش‌ها اثبات کرده‌است افرادی که به‌طور مرتب آب سیب مصرف می‌کنند در مقایسه با دیگران عملکرد ریوی بهتری دارند.

۳. کبد را پاکسازی می‌کند:

خاصیت قلیایی سیب به پاکسازی سموم مضر/ مواد زاید که محصولات جانبی کبد است، کمک می‌کند. به علاوه سطح pH بدن را حفظ می‌کند. پکتین موجود در پوست سیب دستگاه گوارش را تقویت می‌کند.

۴. کلسترول را کاهش می‌دهد:

در کنار فواید مختلفی که آب سیب دارد، یک خاصیت مهم آن کمک به کاهش میزان کلسترول است. علت اصلی بیماری‌های قلبی عروقی بی‌شمار کلسترول بیش از حد در بدن است. برای همین می‌توانید با مصرف روزانه‌ی یک سیب یا آب آن خودتان را در برابر چنین بیماری‌هایی مقاوم کنید.

۵. استخوان‌ها را قوی و سالم می‌کند:

سیب‌ها دارای تعدادی مواد مغذی سالم از قبیل ویتامین C، آهن، بور و… هستند. این مواد مغذی ترکیب می‌شوند تا ساختار استخوانی شما را سالم و قوی کنند.

۶. دستگاه ایمنی را تقویت می‌کند:

ویتامین C زیادی که در سیب وجود دارد دستگاه ایمنی بدن‌تان را تقویت می‌کند، هم‌چنین در مبارزه با میکروب‌ها و باکتری‌ها به بدن کمک می‌کند.

۷. از سرطان جلوگیری می‌کند:

آب سیب بهترین مدافع در برابر تومورها و سرطان، به ویژه سرطان ریه است. ثابت شده‌است فلاونوئیدها و فنولیک اسیدها برای پیشگیری از گسترش تومورها و سلول‌های سرطانی موثر است. این ترکیبات به آسانی در سیب پیدا می‌شود.

 

۸. راه‌حلی برای یبوست است:

یبوست یک بیماری سخت است که وقتی روده‌ی بزرگ بیش از حد آب جذب می‌کند رخ می‌دهد. سیب حاوی سوربیتول است که راه‌حل این مشکل است. وقتی این ماده به روده‌ی بزرگ می‌رسد، آب را به کولون می‌کشد. به این طریق مدفوع را نرم‌تر، و عبور آن را آسان‌تر می‌کند.

۹. خواص آب سیب برای زیبایی:

آب سیب فواید بی‌نظیری برای پوست و مو دارد. از آب سیب به‌طور گسترده در درمان‌های خانگی مشکلات پوستی مانند تورم، خارش، ترک پوست، و چین و چروک استفاده می‌شود. استعمال آب سیب روی پوست سر به مدت چند دقیقه روشی مطمئن برای جلوگیری از شوره‌ی سر و مشکلات دیگر پوست سر است.

۱۰. سلامت چشم را بهبود می‌بخشد:

در آب سیب به مقدار کافی ویتامین A وجود دارد. این ویتامین به بهبود بینایی چشم و جلوگیری از اختلالات چشم کمک می‌کند.

ارزش غذایی آب سیب:

در آب سیب چه چیزهایی وجود دارد؟ سیب حاوی تعدادی مواد مغذی ضروری است و برای همین است که بیشتر متخصصان سلامت خوردن یک سیب در روز را توصیه کرده‌اند. آدم‌های زیادی وجود دارند که نوشیدن آب سیب را بیش‌تر از مصرف آن به صورت تازه دوست دارند. ارزش غذایی آب سیب با سیب تازه برابر است، به شرطی که از سیب تازه گرفته شده‌باشد. آب‌میوه‌های موجود در بازار معمولا دارای مواد نگهدارنده است که ارزش غذایی آب سیب را پایین می‌آورد. از این رو، برای بهره‌مندی از حداکثر فواید و مواد مغذی آن بهترین راه این است که در خانه آب سیب واقعی درست کنید.

یک وعده آب سیب مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان برای بدن شما فراهم می‌کند. سیب فاقد کلسترول است و چربی اشباع و سدیم موجود در آن بسیار کم است، برای همین سالم‌ترین میوه است. بیایید به جدول ارزش غذایی سیب نگاهی بکنیم تا جزییات بیش‌تری بدانیم.

واقعیت‌های غذایی آب سیب

  انرژی ۵۰ KCAL ۲.۵٪
  پروتئین ۰.۲۶ گرم ۰.۵٪
  چربی کل ۰.۱۷ گرم ۰.۵٪
  کلسترول ۰ میلی‌گرم ۰٪
  فیبر خوراکی ۲۴۰ گرم ۶٪
  ویتامین‌ها
  فولات ۳ میکروگرم ۱٪
  نیاسین ۰.۰۹۱ میلی‌گرم ۱٪
  اسید پانتوتنیک ۰.۰۶۱ میلی‌گرم ۱٪
  پیریدوکسین ۰.۰۴۱ میلی‌گرم ۳٪
  ریبوفلاوین ۰.۰۲۶ میلی‌گرم ۲٪
  تیامین ۰.۰۱۷ میلی‌گرم ۲٪
  ویتامین A ۵۴ واحد ۲٪
  ویتامین C ۴.۶ میلی‌گرم ۸٪
  ویتامین E ۰.۱۸ میلی‌گرم ۱٪
  ویتامین K ۲۲ میکروگرم ۲٪
  الکترولیت‌ها
  سدیم ۱ میلی‌گرم ۰٪
  پتاسیم ۱۰۷ میلی‌گرم ۲٪
  مواد معدنی
  کلسیم ۶ میلی‌گرم ۰.۶٪
  آهن ۰.۱۲ میلی‌گرم ۱٪
  منیزیم ۵ میلی‌گرم ۱٪
  فسفر ۱۱ میلی‌گرم ۲٪
  روی ۰.۰۴ میلی‌گرم ۰٪
  فیتونوترینت‌ها
  بتاکاروتن ۲۷ میکروگرم
  کریپتوزانتین ۱۱ میکروگرم
  لوتئین زاکسنتین ۲۹ میکروگرم

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده

print

پاسخی بگذارید