تاریخ: ۱۷:۱۷ :: ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
برگزاری جلسه ویژه مجلس و بانک مرکزی در هفته جاری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه بانک مرکزی با کارشکنی بانک ها در زمینه خرید و فروش دلار برخورد کند، گفت: مجلس نشستی با مسئولان اقتصادی و بانک مرکزی برای بررسی مشکلات برگزار می کند.

هادی قوامی با اشاره به کارشکنی های بانک ها در زمینه خرید و فروش ارز اظهار داشت: طبق گفته رئیس جمهور، بانک ها باید ارز صادر کنندگان را ۴۲۰۰ خریداری کنند اما این اتفاق نمی‌افتد و با قیمتی پایین تر خریداری می شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک مرکزی در این زمینه باید قوی عمل کند و ساز وکاری برای خرید و فروش ارز در بانک ها تعریف کند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به یکی از بخشنامه های بانک مرکزی در خصوص سود سپرده ارزی، گفت: از سوی دیگر بانک مرکزی با بخشنامه ای نسبت به نرخ سود سپرده ارزی موسسات و بانک ها واکنش منفی نشان داده است، انتظار می رود که بانک مرکزی در این زمینه ها دخالت نکند و اجازه دهد اطمینان مردم به بانک ها حاصل شود.

وی بیان داشت: اگر مردم به بانک ها اطمینان داشته باشند، دلارهای خود را در بانک ها سپرده گذاری می کنند اما پیام های این چنینی بانک مرکزی عدم اطمینان و نا امنی مردم را رقم می زند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هفته آینده مجلس نشستی با مسئولان اقتصادی و بانک مرکزی برگزاری می کند تا چنین موضوعاتی بررسی شود.

print

پاسخی بگذارید