گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۵۶ :: ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
کیفرخواستی علیه مسوولان در خصوص سیل گلستان صادر نشده است

رییس کل دادگستری گلستان گفت که پرونده خاطیان احتمالی وقوع سیل و تبعات ناشی از آن در استان در یکی از شعب دادیاری گرگان رسیدگی می شود و هنوز منجر به صدور کیفرخواست نشده است.

هادی هاشمیان امروز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران به تاخیر پیش آمده در این خصوص اشاره کرد و اظهار داشت: گزارش سازمان بازرسی از سیل گلستان در یکی از شعب دادیاری استان رسیدگی می شود ولی تاکنون منجر به صدور کیفرخواست علیه شخص یا مسوولی نشده است.

به گزارش ایرنا در جریان سیل روزهای آخر سال گذشته و فروردین امسال خسارات زیادی به بخش های مختلف زیرساختی گلستان وارد شد و ۱۱ نفر نیز جان باختند.

در این رابطه شماری از مسوولان قضایی کشور و استان گلستان به قصور و تقصیر برخی دستگاهها و مسوولان اشاره و بر ضرورت پیگیری آن تاکید کرده بودند.

رییس دادگستری گلستان همچنین در خصوص پرونده فوت مرحوم نوربخش رییس فقید سازمان تامین اجتماعی که بر اثر سانحه رانندگی در گرگان جان باخت، گفت: بر اساس نظرات گروه های  کارشناسی قاضی پرونده تنها راننده خودرو متعلق به استانداری را مقصر شناخت بنابراین علیه سایرین اقدامی به عمل نیامد.

پیش از این برخی مسوولان استانداری گلستان به قصور پلیس راه در خصوص تامین مسیر حرکت وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همراهان وی از جمله رییس فقید سازمان تامین اجتماعی اشاره کرده بودند.

رییس دادگستری گلستان گفت: گزارش کارشناسی پلیس راه از صحنه سانحه چندبار مورد بررسی قرار گرفت و در آخرین مورد گروه کارشناسی پنج نفره هم راننده خودرو سواری تویوتا متعلق به استانداری را مقصر اصلی حادثه منجر به فوت رییس و معاون سازمان تامین اجتماعی اعلام کردند و سایر دستگاه ها در این خصوص مقصر شناخته نشدند.

به گزارش ایرنا، در جریان سفر ۲۴ آبان ۹۷ محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان گلستان خودرو حامل جمعی از مدیران ارشد این وزارتخانه در دوربرگردان جاده شصت کلای گرگان با یک دستگاه تریلی برخورد کرد که بر اثر آن تقی نوربخش و عبدالرحمن تاج الدین رییس و معاون سازمان تامین اجتماعی دچار صدمه شدید شده و پس از ساعتی جان باختند.

رییس دادگستری گلستان که به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار سخن می گفت با تبریک به خبرنگاران ادامه داد: تا زمانی که اقدامات رسانه ها در راستای وظیفه مندی و در چارچوب قانون باشد، دستگاه قضایی استان از آن ها حمایت می کند.

هاشمیان به طرح شکایت استاندار پیشین گلستان علیه یکی از فعالان شبکه های اجتماعی و استقلال قاضی اشاره کرد و گفت:  علی رغم اینکه استاندار به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان شاید توقع داشت که فرد مورد نظر محکوم شود اما متهم در هیات منصفه و در نزد قاضی بدوی تبرئه و این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز تایید و قطعی شد.

وی افزود: در راستای حمایت از اهالی رسانه شعبه ویژه رسیدگی به جرایم رسانه ها در گرگان ایجاد شده و دیگر چنین موضوعاتی در شهرستان ها پیگیری نمی شود و تشکیل شوراهای حل اختلاف نیز  برای جلوگیری از قضایی شدن پرونده های حوزه رسانه در گلستان را مد نظر قرار داده ایم.

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار فقید ایرنا روز خبرنگار نام گرفته است.

print

پاسخی بگذارید