در بندر امیرآباد روی داد
تاریخ: ۴:۵۱ :: ۱۳۹۷/۰۹/۲۱

مانور مقابله با آلودگی نفتی در دریا با همکاری ارگان های عضو طرح استانی آمادگی، همکاری و مقابله با آلودگی نفتی در دریای خزر با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در بندرامیرآیاد برگزار شد.

به گزارش  اقتصاد شمال به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی بندر امیر آباد ؛ مانور مقابله با آلودگی نفتی آب دریا با همکاری و حضور کارشناسان شرکت های برق منطقه ای استان مازندران(نیروگاه شهید سلیمی نکا)، نفت خزر، کشتی سازی صدرا، خطوط لوله و مخابرات نفت ایران( منطقه شمال) و پایگاه پشتیبانی حفاری شمال در آبهای حوضچه بندرامیرآباد با موفقیت به کار خود پایان داد.

بنابراین گزارش ، آغاز این مانور  با برخورد یک کشتی تانکر ورودی به بندر امیرآباد با یکی از شناورهای عبوری بوده است، که با ریزش نفت سنگین در دریا، تیم مقابله با آلودگی این بندر با هماهنگی  مرکز اضطرار دریایی ، وارد عملیات جمع آوری این آلودگی می شود.

در ادامه این عملیات تیم مقابله با آلودگی نفتی  به وسیله دو فروند یدک کش، بارج مخصوص جمع آوری آلودگی نفتی، انواع تجهیزات به روز جمع آوری نفت شامل انواع اسکیمرها، بوم، دیسپرسنت پاش موفق به مهار این آلودگی شدند.

در پایان ، معاون امور دریایی بندر امیرآباد در جلسه ارزیابی این مانور نتایج حاصل از اجرای آن را مثبت ارزیابی و بر همکاری کلیه ارگان ها در زمان بروز سوانح منجر به آلودگی تاکید کرد.

بندر امیرآباد به عنوان مرجع استانی طرح آمادگی، همکاری و مقابله با آلودگی نفتی در دریای خزر هرساله با همکاری سایر ارگان های عضو ، طرح مانورهای مقابله با آلودگی نفتی را برگزار می کند.

مانور

 

مانور

 

نشست هم اندیشی و بازدید نماینده مجلس شورای اسلامی و فرمانداران شهرستانهای شرق استان از زیر ساختها و فعالیتهای بندری

  Ø´Ø§Ø¹Ø±ÛŒ و فرمانداران

نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران شهرستان های بهشهر،نکا و گلوگاه از منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد بازدید کردند؛

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی؛ مهندس سیاوش رضوانی در این دیدار  با یادآوری اینکه مسئولین استان به خصوص مسئولین شهرستان های شرق استان با توانمندی ها و موقعیت بی بدیل و استراتژیک بندرامیرآباد آشنا هستند بر تبیین راهکارها جهت تعامل  بیشتر تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه بندرامیرآباد  دارای ظرفیت ها و بسترهای مناسب صنعتی،کشاورزی و گردشگری می باشد افزود جایگاه برتر بندرامیرآباد در میزان صادرات و واردات کالا بین بنادر شمال کشور، باید منجر به جذب سرمایه گذاری سرمایه گذاران دراین منطقه شود که باهمکاری شما این مهم تسریع می شود.

مدیربندرامیرآباد با بیان اینکه مازندران قطب گردشگری در کشور می باشد تصریح کرد در اراضی شرقی بندرامیرآباد منطقه ای با مساحت چشمگیر جهت سرمایه گذاری در بخش گردشگری مهیا شده است که امیدواریم با همکاری مسئولین شرق استان در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار گیرد.

این مقام مسئول همچنین اظهار داشت وجود سورتینگ مدرن  میوه و مرکبات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به صادرات این نوع محصولات به کشورهای حاشیه دریای خزر و حوزه CIS کمک شایانی را خواهد کرد و باید صاحبان کالا را جهت استفاده از این ظرفیت ها ترغیب نماییم.

مهندس رضوانی با برشمردن کارخانه های تولید کالا واقع در اراضی منطقه ویژه اقتصادی این بندر ، ابراز امیدواری کرد با همکاری تمام مسئولین استان بتوانیم با احداث بیشتر این نوع کارخانه ها و جذب صاحبان کالا ، در اقتصاد و اشتغال منطقه موثر باشیم.


عملکرد مناسب بندر امیرآباد در پدافند غیرعامل

پدافند

مدیر کل پدافند غیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با حضور در بندر امیرآباد در جریان عملکرد این بندر در حوزه پدافند غیر عامل قرار گرفت.

مهندس چنگیز جوادپور در پایش عملکرد بندر امیرآباد در بخش پدافند غیرعامل و HSE، اقدام این بندر در اجرایی شدن اهداف سازمان در این حوزه را مناسب ارزیابی کرد و بر تسریع ارایه گزارش این عملکردها به اداره کل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل سازمان تصریح کرد. وی با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت پدافند غیرعامل و آشنایی مسئولین با این بخش بر اهتمام روحیه بسیجی در اجرای پروژه های مرتبط با این موضوع تاکید کرد.

مدیر کل مدیریت بحران ،پدافند غیر عامل و HSE سازمان همچنین داشتن نگاه اجرایی و میدانی در موضوعات،ایمن سازی سرمایه های اساسی و اولویت بندی اماکن و موضوعات بر اساس اهمیت و کاربرد آنان را بعنوان بخش هایی از سیاست های کلی پدافند غیرعامل ابراز داشت و از ارسال چارت جدید سازمانی این اداره کل به بنادر کشور در آینده نزدیک خبر داد.

 

print

پاسخی بگذارید