گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۵۲ :: ۱۳۹۸/۰۵/۱۶

مدیرعامل سرمایه گذاری صبا تامین با اشاره به شرکت‌های زیر مجموعه شستا که قرار است واگذار شوند، گفت: تصمیم گرفتیم که واگذاری‌های شرکت‌های زیرمجموعه شستا از طریق بورس صورت گیرد، چرا که با این نوع واگذاری شفافیت بیشتری به وجود می‌آید.

امروز (چهارشنبه) در نشستی خبری محمدعلی شیرازی درباره واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه شستا گفت: تصمیم گرفتیم که واگذاری‌های شرکت‌های زیرمجموعه شستا از طریق بورس صورت گیرد.

وی ادامه داد: از آنجاکه خرید و فروش در بورس شفاف است این تصمیم گرفته شد، چرا که با عرضه شرکت‌ها در بورس در واقع سهام را به عموم مردم فروخته‌ایم و کسی در معرض اتهام قرار نمی‌گیرد.

شیرازی ادامه داد: شرکت‌ها در بورس ملزم به افشای اطلاعات به صورت منظم هستند از مزایای بورسی شدن این است که شرکت کاهش مالیات خواهد داشت و از لحاظ اطلاعات مالی شفاف خواهد شد.

او افزود: تا پایان سال ۲۴ شرکت را در بورس یا فرابورس عرضه خواهیم کرد که شستا و سرمایه‌ گذاری صبا تامین هم جزئی از آنها خواهند بود.

وی ادامه داد: سرمایه‌ گذاری صبا تامین سه کار انجام می‌دهد اول از همه بازوی بازار سرمایه در مجموعه شستا است همچنین این سرمایه‌ گذاری عرضه سهام شرکت‌های شستا و بازارگردانی آنها را برعهده دارد. همچنین اداره یک پرتفوی متحرک برای شرکت را برعهده دارد.

شیرازی افزود: تقریبا دو ماه از انتهای سال مالی و در این میان ۴۳۰ میلیارد تومان سود عملیاتی ناشی از خرید و فروش سهام داشتیم و بازدهی پرتفوی ما حدودا هفت درصد از بازار بالاتر بوده است.

مدیرعامل سرمایه گذاری صبا تامین، اظهار کرد: ما در مورد مدیریت شرکت‌های بزرگ و کوچک تغییر و رویکردی داشتیم به این ترتیب که سهام شرکت‌های کوچک حتی‌الامکان فروخته شود و شرکت‌های بزرگ که نقدشوندگی خوبی دارند و صنایع آینده‌داری هستند بمانند و مدیریت شوند.

وی درباره واگذاری شرکت‌های شستا به طرق مختلف در بورس ادامه داد: شستا طرق مختلف واگذاری‌ها را آزموده در ابتدا شستا موفق به واگذاری شرکت‌ها نبود شاید به این علت است که شرکت‌هایی را که می‌خواهیم واگذار کنیم ورزشکسته هستند یعنی دارایی‌های زیادی دارند اما کسب وکار ندارند. از طرفی شخصی که می‌خواهد شرکت را بخرد می‌گوید دارایی برای من مهم نیست می‌خواهم از کسب و کار سود ببرم.

او افزود: از طرفی متاسفانه با کسانی معمولا به تفاهم می‌رسیم که با اهداف دیگری می‌خواهند سهام را بخرند. در نتیجه ما تصمیم گرفتیم شرکت‌ها را از طریق بورس عرضه کنیم.

شیرازی درباره بازارگردانی سهم های عرضه شده در بورس، افزود: ما تنها زمانی سهم را در بورس عرضه می‌کنیم که صف خرید باشد. سازمان بورس هم با عرضه سهم در زمان هایی که بازار در منفی است موافق نیست.

ایسنا

print

پاسخی بگذارید