تاریخ: ۲۳:۴۱ :: ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
دولت اعتبار ساخت و بهسازی مسکن سیل‌زدگان را تمام و کمال تامین کرد

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: دولت اعتبار مورد نیاز برای ساخت و بهسازی مسکن مناطق سیل‌زده کشور را به طور کامل تامین کرد و مشکلی برای تامین اعتبار برای بهسازی و نوسازی مسکن سیل‌زدگان نداریم.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،عزیزالله مهدیان عصر چهارشنبه در حاشیه نشست بررسی روند بازسازی و بهسازی مسکن سیل‌زدگان مازنی در ساری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع براثر وقوع سیل حدود ۷۴ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده تخریب و حدود ۱۰۱ هزار واحد مسکونی نیز دچار خسارت شد.
وی اضافه کرد: برای ساخت هر واحد مسکونی تخریبی در مناطق سیل‌زده  شهری کشور به طور میانگین تا سقف ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت تعلق می‌گیرد که حدود ۱۷۰ میلیون ریال از این تسهیلات به صورت بلاعوض است.
معاون بنیاد مسکن کشور خاطرنشان کرد: همچنین  برای مناطق روستایی نیز دولت ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌کند که  ۱۵۰ میلیون ریال ان کمک بلاعوض است.
کمک بلاعوض ۵۰ میلیون ریالی هلال احمر به سیلزدگان
وی یادآور شد:  جمعیت هلال احمر نیز از محل کمک‌های مردمی نیز حدود ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به سیل‌زدگانی که واحدهای مسکونیشان تخریب شده پرداخت می کند و این کمک ها روند بازسازی و نوسازی را تسریع کرد.
این مسوول بنیاد مسکن اظهار داشت: همچنین برای کمک به ساخت و مرمت واحدهای مسکونی سیل‌زدگان، سیمان رایگان در اختیار خسارت‌دیدگان قرار گرفت و صدور پروانه ساختمانی به همراه نظارت بر ساخت و سازشان نیز به طور رایگان انجام می‌شود.
مهدیان اظهار داشت: براساس برنامه ریزی مرمت و بهسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده که حدود ۱۰۱ هزار واحد برآورد شد، حداکثر تا پایان شهریورماه و ساخت واحدهای تخریبی که حدود ۷۴ هزار واحد برآورد شده نیز حداکثر تا پایان سال ۹۸ به پایان می رسد و تمام سیلزدگان سال ۹۹ را در خانه های خودشان جشن می گیرند.
سیل اسفندماه ۹۷ و فروردین ماه ۹۸ به حدود ۶ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در مازندران خسارت زد که مرمت حدود ۹۸ درصد از واحدهای مسکونی خسارتی در این استان خاتمه یافت و واحدهای تخریبی که حدود ۷۰۰ واحد است نیز طبق برنامه زمانبندی تا پایان آذرماه تکمیل می شود.

print

پاسخی بگذارید