گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۵۰ :: ۱۳۹۸/۰۵/۲۸

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به افزایش دو برابری سرفصل اعتبارات اشتغالزایی این مجموعه گفت: اعتبارات اشتغالزایی امسال کمیته امداد استان به هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

اسکندر اسکندری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گنبدکاووس اشتغالزایی را مهمترین سرفصل حوزه توانمندسازی مددجویان کمیته امداد و رسیدن آنان به خودکفایی اعلام کرد و افزود: سال گذشته حدود ۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد گلستان خودکفا شدند.

وی اظهارداشت: کمیته امداد بعد از پرداخت تسهیلات، خانواده‌های تحت پوشش را رها نمی کند تا بتوانند در یک دوره چهار ساله، از لحاظ اقتصادی کاملا توانمند شده و به خودکفایی برسند.

وی ادامه داد: امسال از چند منبع اعتباری حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبارات اشتغالزایی برای کمیته امداد گلستان تخصیص یافت و سر فصل پرداخت تسهیلات از ۲۰۰ میلیون ریال سال گذشته، تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال در سالجاری افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان با اشاره به مشکل برخی مددجویان برای تامین ضامن گفت: در شیوه جدید به کارفرما و سرمایه گذارانی که از مددجویان کمیته امداد استخدام کنند به ازای به کارگیری هر فرد ۵۰۰ میلیون ریال وام داده می شود تا بر اساس قانون، حقوق این افراد را بدهند و آنان را بیمه کنند.

اسکندری افزود: در کنار این شیوه، خیرانی که خود کارآفرین هستند نیز کار هدایت شغل مددجویان را انجام می دهد و تلاش داریم با کمک خیران و با حذف واسطه‌ها، محصولات تولیدی مددجویان با قیمت مناسب تر به فروش برسد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی پیش آماده برای مردم، در مدت منتهی به آذرماه سال گذشته، در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن ۲۸ درصد به جامعه تحت پوشش کمیته امداد گلستان افزوده شد و پنج هزار خانوار سیل زده در گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان که فعالیت های کشاورزی خود را به دلیل خسارات سیل از دست دادند نیز به جامعه زیر پوشش این مجموعه اضافه شدند و هم اکنون ۸۰ هزار خانواده با بیش از ۱۴۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان گلستان هستند.

print

پاسخی بگذارید