گروه: اجتماعی
تاریخ: ۲۳:۱۲ :: ۱۳۹۸/۰۶/۰۳

به مناسبت هفته دولت، تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه پیام نور گنبدکاووس و آستان قدس رضوی با موضوع توسعه اشتغالزایی جوانان روز یکشنبه امضا شد.

سرویس اجتماعی اقتصاد گستر شمال ، رییس دانشگاه پیام نور گنبدکاووس در این مراسم گفت: تامین، حفظ و ارتقای سلامت روانی، اجتماعی و معنوی دانشجویان و جوانان از طریق اشتغالزایی و دوره‌های کارآفرینی، به‌کارگیری توان دانشجویان و جوانان در محرومیت‌زدایی مناطق محروم و تعریف دوره‌های کوتاه مدت و کاربردی اشتغال و اجرای آن برای دانشجویان و جوانان از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه است.

دکتر رضا یازرلو افزود: این تفاهم‌نامه در راستای تحقق سیاست‌های کلان حوزه اشتغال و جوانان ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و تحقق به‌کارگیری جوانان در عرصه‌های مختلف با رویکرد همکاری‌های اجرایی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی امضا شد.

وی با اشاره به مشکل اشتغال دانشجویان بعد از دانش‌آموختگی گفت: با امضای تفاهم‌نامه این امکان برای دانشجویان پیام نور گنبد فراهم شده تا در حین تحصیل در هر رشته ای بتوانند با همکاری فنی و حرفه ای به صورت کوتاه مدت در دوره های مهارت آموزی شرکت کنند و بعد از موفقیت در این دوره‌ها، آستان قدس از مجموع امکانات در اختیار تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال به این دانشجویان برای اجرای طرح های اشتغالزایی وام قرض‌الحسنه می دهد.

رییس دانشگاه پیام نور اتخاذ تمهیدات مناسب با هدف بهره‌گیری از ظرفیت و قابلیت‌های موجود علمی اساتید و تشکل‌های دانشجویی برای اجرای سیاست‌های کلان اشتغال و کارآفرینی و محرومیت زدایی در مناطق و روستاهای محروم، ارزشیابی مداخلات مورد نیاز برای تحقق اشتغال پایدار متناسب با ظرفیت‌های بومی و فرهنگی و اجرای برنامه های مختلف به منظور توانمندسازی دانشجویان و جوانان را از مهمترین تعهدات مشترک در این تفاهم نامه برشمرد.

وی تاکید کرد: تلاش داریم از ظرفیت های موجود دانشگاه، علما، تشکل‌های دانشجویی و آستان قدس برای ایجاد اشتغال، کارآفرینی و محرومیت زدایی در مناطق محروم گنبدکاووس بهره گرفته شود و در مرحله نخست این طرح برای دانشجویان پیام نور و در مرحله بعدی برای سایر دانشجویان و جوانان علاقه مند اجرا خواهدشد.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گنبدکاووس نیز در این مراسم با اشاره به نامگذاری امسال به سال رونق تولید توسط رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان در جمع هیات دولت بر توسعه اقتصاد داخلی گفت: در صورت مدنظر قرار دادن بیانات رهبری به طور قطع شاهد رونق تولید و اقتصاد مقاومتی و حرکت در مسیر حل مشکلات کشور خواهیم بود.

‌حجت الاسلام محمدباقر مظفری افزود: به طور قطع با ایجاد مهارت که رسالت اجرای آن بردوش مجامع علمی مثل دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه ای است و ایجاد اعتبار برای تولیدکننده تولید داخلی رونق می یابد.

وی امضای تفاهم نامه امروز را فرصتی مناسب برای استفاده از ظرفیت مجامع علمی برای حل مشکل اشتغال جوانان برشمرد.

print

پاسخی بگذارید