گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۵۲ :: ۱۳۹۸/۰۸/۱۳

فرماندار آستارا از اختصاص ۱۷ میلیارد ریال اعتبار از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، برای لایروبی سه آب‌بندان این شهرستان خبر داد.

حسن رستم زاد روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری آستارا گفت: لایروبی آب بندان ها در سطح حدود ۲۳ هکتار به زودی آغاز خواهد شد و ظرفیت پهنه های آبی، برای تامین آب کشاورزی در فصول کم بارش، افزایش خواهد یافت.

وی افزود: با توجه به نبود امکان استفاده کامل از باران برای کشاورزی، لایروبی آب بندان ها راهکاری مناسب برای استفاده بهتر از منابع آب است و شن و ماسه حاصل از لایروبی رودخانه به عنوان مصالح طرح های عمرانی استفاده شود.

وی ادامه داد: امسال با توجه به بارش باران، لایروبی تعدادی آب بندان و رودخانه و تجهیز تعدادی چاه در تامین آب کشاورزی مشکلی نداشتیم و لایروبی ها باید ادامه یابد.

فرماندار آستارا گفت: امسال راه هشت روستا به طول ۱۲ کیلومتر آسفالت شد و زیرسازی و دیواره سازی راه برخی روستاها نظیر سیج، به زودی با مشارکت اداره راهداری آغاز خواهد شد.

رستم زاد از دستگاه های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران خواست، برای مدیریت و مهار حوادث و مشکلات احتمالی فصول سرد، از آمادگی لازم برخوردار باشند و با همدیگر همکاری کنند.

بابک باستانی بخشدار مرکزی آستارا هم در این جلسه پیشنهاد داد، بخشی از مصالح حاصل از لایروبی رودخانه ها برای جلوگیری از رانش و ریزش زمین، دیواره سازی و شن ریزی ۱۱ نقطه در روستاها اختصاص یابد.

حسین خورشیدی رئیس جمعیت هلال احمر آستارا هم گفت: برای تمرین ستاد مدیریت بحران و فراگیری دانش آموزان، رزمایش امداد و نجات در روز ششم آذر ماه در ۱۰ مدرسه برگزار خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و هفت رشته رودخانه در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد.

print

پاسخی بگذارید