تاریخ: ۱۵:۳۶ :: ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
وکیل رایگان برای افراد بی بضاعت

مرکز وکلای مازندران در راستای اجرای طرح هر مسجد یک وکیل، وکالت افرادی که توانایی مالی ندارند را رایگان انجام می‌دهد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،علی دریاییان رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده  قوه قضاییه مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با هدف افزایش آگاهی حقوقی مردم، استیفای حقوق فردی و اجتماعی، حل اختلافات و دعاوی و کاهش حجم پرونده‌های وارد شده به دستگاه قضایی، طرح هر مسجد یک وکیل از پارسال در مازندران آغاز شده است.

او افزود: این طرح یک شنبه هر هفته در مساجد مازندران برگزار می‌شود و مشاوران متخصص در امور کیفری، حقوقی و امور خانواده به صورت رایگان وکالت افرادی که بظاعت مالی ندارند را به عهده می‌گیرند

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه مازندران ادامه داد: حتی افرادی که زیر پوشش نهاد‌های حمایتی نیستند به تشخیص این مرکز می‌توانند از خدمات رایگان این مرکز استفاده کنند.

دریاییان با بیان اینکه بیش از ۳ هزار وکیل دادگستری در مرکز وکلای استان زیر نظر قوه قضاییه فعال هستند، گفت: با توجه به برگزاری آزمون وکلا در سال گذشته امسال نیز ۳۶۰ وکیل دیگر به این مجموعه اضافه می‌شوند.

او با بیان اینکه افزایش دانش و سواد حقوقی مردم از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس قوه قضاییه است، افزود: به همین دلیل استفاده از ظرفیت مساجد به عنوان مکانی برای ارائه مشاوره‌های حقوقی و قضایی، صلح و سازش در دعاوی، کاهش مشکلات مردم و پرونده‌های دستگاه قضایی جزء راهبرد‌های قوه قضاییه است.

دریاییان  افزود: مرکز وکلای مازندران در راستای ارائه مشاوره و خدمات قضایی رایگان پارسال ۱۵۲ هزار وکالت و مشاوره رایگان را بر عهده گرفته است

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه مازندران راه اندازی این مرکز توسط قوه قضاییه را یکی از راهکار‌های دسترسی آسان مردم به وکیل اعلام کرد و افزود: این مرکز در ارزیابی‌های قوه قضاییه جزو مراکز برتر کشور شناخته شده است.

print

پاسخی بگذارید