تاریخ: ۱۹:۰۳ :: ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
ساخت پردیس سینمایی ایران در ساری همزمان با هفته هنر انقلاب آغاز می‌شود

مدیر حوزه هنری مازندران گفت: بیش از بیست ویژه‌برنامه شامل تجلیل، افتتاحیه، برپایی نمایشگاه، رونمایی آثار فرهنگی و آغاز پروژه عمرانی فرهنگی ساخت پردیس سینمایی ایران در ساری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در مازندران که امسال با شعار «هنر متعهد یه حقیقت» همزمان با سراسر کشور از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود شامل مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی و هنری در فضای مجازی و برخی رویدادها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که به گفته مدیر حوزه هنری مازندران طی یک هفته از ۱۸ تا ۲۵ فروردین برگزار خواهد شد.

مهدی معصومی گرجی بعدازظهر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی که به دلیل محدودیت‌های کرونایی با حضور تعداد معدودی از خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد:  دو پروژه عمرانی مهم در این هفته آغاز می‌شود که شامل ساخت استودیوی صدا و آغاز بازسازی پردیس سینما انقلاب است. ساخت استودیو آغاز شده و قرار است با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی ساخته شود که امسال افتتاح می‌شود. پروژه مهم دیگر ساخت پردیس سینمایی ایران است که تحقق آن کار بسیار دشواری بود.

وی افزود: برای تحقق ساخت این پردیس پنج طبقه در ساری تلاش زیادی شد و استاندار نیز  مساعدت زیادی در این زمینه داشت و شهردار جدید ساری نیز همراهی خوبی داشت. پروانه‌های لازم دریافت شده و تلاش‌مان بر این است که کلنگ‌ این مجموعه را در هفته هنر انقلاب به زمین زده شود.

وی اظهار کرد: بخشی از اعتبار این پروژه که حدود ۲۱ میلیارد تومان برآورد اولیه ساخت آن است توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی که اهل ساری تامین می‌شود و بخش دیگر نیز از سوی شرکت بهمن سبز تقبل خواهد شد.

مدیر حوزه هنری مازندران درباره سایر برنامه‌های هفته هنر  انقلاب در مازندران نیز گفت: امسال با چند نهاد تفاهمنامه امضا کردیم تابا هم‌افزایی برنامه‌های بهتری برگزار کنیم. برای مثال با اداره کل زندان‌ها تفاهمنامه امصا شدتا به زندانیان جوان و نوجوان با کاروان هنر آموزش هنر داده شود.

معصومی گرجی از برنامه‌ریزی برای انتخاب، معرفی و تجلیل از دو چهره شاخص هنری استان در این هفته نیز خبر داد و اظهار کرد: در حال داوری افرادی هستیم که از بین آن‌ها هنرمند شاخص انقلاب اسلامی در استان و یک هنرمند جوان را به عنوان چهره فرهنگی انقلابی سال ۱۳۹۹ معرفی کنیم.

به گفته این مسئول برگزاری نمایشگاه کتاب سیار و برنامه‌های ادبی فرهنگی در پنج شهر  استان با عنوان کتابگرد، معرفی روستای قراخیل به عنوان پایگاه ادبیات پایداری و رونمایی از چند کتاب نیز از برنامه‌های حوزه هنری مازندران در هفته هنر انقلاب است.

اجرای نمایش میدانی، اجرای نمایش بچه‌های مسجد، تولید کلیپ‌های تصویری ویژه فضای مجازی، برگزاری نمایشگاه عکس روایت جهاد و نمایشگاه هنرهای تجسمی آیات قرآنی، رونمایی و نمایش فیلم‌های “جان سردار” و “دیدن این فیلم جرم است” و رونمایی از اثر موسیقیایی ارکسترال “نسل بیدار” ساخته فرزاد محمدنژاد نیز از جمله برنامه‌های حوزه هنری مازندران در این هفته است‌.

وظایف اجتماعی

وی افزود: حوزه هنری و هنرمند انقلابی پاسدار و حافظ فرهنگ و هنر انقلابی است. ما هم تلاش می‌کنیم اهداف ارزشمند انقلاب را با تولیدات و فعالیت‌های فرهنگی و هنری حفظ کنیم.

معصومی گرجی خاطرنشان کرد: ما موظفیم در هفته هنر انقلاب برای پاسداشت اندیشه‌های انقلاب و به یاد شهید آوینی فعالیت‌هایی داشته باشیم.

مدیر حوزه هنری مازندران گفت: قصد داریم در سال ۱۴۰۰ با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر  ضرورت تحول در گام دوم انقلاب، بر اساس سند تحول حوزه فعالیت‌ها را گسترش دهیم. حوزه هنری موظف است با حضور هنرمندان متعهد و انقلابی جلوی آسیب‌های اجتماعی را بگیرد. بر همین اساس خود را موظف می‌دانیم با تولی  آثار فاخر بتوانیم این نظام را حفظ کنیم.

معصومی گرجی با تاکید  بر لزوم خروج از تمرکزگرایی در فعالیت‌های فرهنگی گفت:  تلاش ما بر این است که در سال جدید  فعالیت‌ها را در  سراسر استان گسترده کنیم و فقط نگاه‌مان به ساری و شهرهای بزرگ نباشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: محور همه فعالیت‌های ما بوم و فرهنگ بومی است. باید تلاش کنیم فرهنگ بومی را حفظ کنیم.جشنواره‌ای مانند تیرنگ به همین موضوع توجه دارد. در مقابل هجمه‌هلی فرهنگی و تعدد فرهنگ‌های جهانی باید از فرهنگ بومی به عنوان داشته‌های مهم اجتماعی با تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری حمایت کرد.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در فعالیت‌های فرهنگی گفت: در تلاش هستیم با مشارکت گروه‌های مردمی هنر را به میان مردم ببریم و عرضه کنیم تا جریان هنری در جامعه ایجاد شود. بدون جریان هنری-اجتماعی نمی‌توان در جامعه اثرگذار بود.

مدیر حوزه هنری مازندران خاطرنشان کرد: تولید آثار هنری یکی از اولویت‌ها و وظایف این نهاد است. اما توزیع نیز در همین حد اهمیت دارد که متاسفانه سال‌ها در این زمینه ضعف داشتیم. برنامه‌های متنوعی برای تقویت توزیع تولیدات فرهنگی و هنری داریم.

وی با تاکید بر اهمیت تبلیغ فعالیت‌های اجرایی و ترویج اندیشه‌ها تصریح کرد: ما در کشوری هستیم که به تبلیغ درست و گسترده نیاز داریم. اما در این عرصه ضعیف هستیم. در حالی که باید فرهنگ و هنر خود را به جهان بشناسانیم.

مدیر حوزه هنری مازندران با اشاره به برخی از پروژه‌های مهم این نهاد طی سال گذشته، از به سرانجام رسیدن پروژه تولید فیلم سینمایی آیت‌الله کوهستانی خبر داد و گفت: پیگیری‌های لازم انجام شد و قرار است با همکاری سازمان سینمایی این فیلم به نویسندگی و کارگردانی مهدی زمان‌پور کیاسری تولید شود. مستندی از زندگی شهید مدافع سلامت دکتر بهرام طهماسبی رئیس فقید بیمارستان امام(ره) آمل به کارگردانی یاسر طالبی، مستندی درباره نقش زن در جامعه به کارگردانی رضا اکبریان، کتاب عکس سامون از عکس‌های برگزیده عکاسان مازندران و کتابی از آثار خوشنویسی و نگارگری هنرمندان استان بر اساس گزیده‌نوشته‌های شهید آوینی  هم از تولیدات در حال انجام حوزه هنری مازندران است که در دستور کار قرار دارد.

مدیر حوزه هنری مازندران درباره نقش فضای رسانه‌ای استان در ترویج فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیز گفت: متاسفانه نگاه به عرصه مطبوعات و خبر در مازندران چندان حرفه‌ای نیست و این موضوع چالش‌های فعالان رسانه‌ای را بیشتر می‌کند. امیدواریم نگرش‌ها به حوزه رسانه تغییر کند و حرفه‌ای شود تا اصحاب رسانه بتوانند بیش از گذشته به تبلیغ فعالیت‌های فرهنگی و هنری بپردازند.

هفته هنر انقلاب هر سال به بهانه گرامیداشت سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی، نویسنده و مستندساز برجسته انقلاب اسلامی و دفاع مقدس طی روزهای پیش و پس از سالروز شهادت او برگزار می‌شود.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید