مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: اطلاعات معاملات و پرتفوی افراد از طریق سامانه واسط پس از معاملات، واکشی و به کارگزاری ها ارائه میشود.
روح الله دهقان مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ایرادات اخیر سامانه سپرده گذاری مرکزی مبنی بر به روز نشدن پرتفوی سهامداران اظهار کرد: بین سامانه معاملات و سامانه کارگزاریها یک سامانه واسط وجود دارد که اطلاعات معاملات و پرتفوی افراد، از طریق این سامانه واسط پس از اتمام معاملات، واکشی و به کارگزاری ها ارائه میشود.
او بیان کرد: در چند روز گذشته، سامانه واسط دچار مشکل شده و نتوانسته فایلهای دارایی را به طور کامل واکشی کند. به عبارتی دیگر این سامانه نتوانسته اطلاعات مربوط به دارایی افراد را به طور کامل از سامانه پس از معاملات (که دارایی افراد به طور کامل در آنجا نگهداری می شود) واکشی کند و در اختیار کارگزاریها قرار دهد. بنابراین یک روز طول کشید تا مشکل رفع شود و اطلاعات در اختیار افراد قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در پاسخ به این پرسش که، اگر سامانه سپرده گذاری دچار اختلال شود، چه کسی باید به این مشکل رسیدگی کند؟، گفت: اگر سامانه معاملات از بخشهای داخلی شرکت سپرده گذاری دچار اختلال شود، تیم داخلی و شرکت زیر مجموعه اختلالات را رفع می کند و این ایراد ارتباطی به سامانه اصلی معاملات و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ندارد.
دهقان در رابطه با اقدامات انجام شده برای به روز رسانی سامانه سپرده گذاری مرکزی، اظهار کرد: از سال ۹۲ تا به حال ۳ بار زیر ساخت سخت افزاری سامانه سپرده گذاری تغییر کرده و سخت افزارهایی خریداری شده که کارایی بهتری داشته اند. در حوزه به روز رسانی نرم افزاری هم اقدامات زیادی انجام شده است.
او بیان کرد: توسعه و به روز رسانی نرم افزاری اقدامی مداوم است و همیشه در سیستم توسط متخصصهای داخلی انجام می شود.
انتهای پیام/