تاریخ: ۲۳:۳۵ :: ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
خط پروازی کیش – نوشهر فعال شد

خط پروازی کیش - نوشهر با به زمین نشستن هواپیمای حامل مسافران از کیش و پرواز برگشت از نوشهر به کیش با محوریت جذب گردشگران از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه کشور عمان راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا ، هواپیمای فوکر ۱۰۰ متعلق به شرکت هواپیمایی کیش ایر ساعت ۱۱ روز دوشنبه با ۴۰ مسافر در فرودگاه نوشهر به زمین نشست و پس از پذیرش ۹۲ مسافر فرودگاه این شهر را به مقصد کیش ترک کرد که پس از ۲ ساعت طی مسیر، حوالی ساعت ۱۴ در فرودگاه کیش به زمین نشست.

مدیرکل شرکت فرودگاه های مازندران گفت: برقراری این خط پروازی با توجه به برخورداری غرب مازندران از ظرفیت ها و جاذبه های بسیار خوب حوزه گردشگری، تاریخی، کشاورزی و نیز صنعتی اهمیت زیادی دارد. امیدواریم از این پس شاهد حضور بیشتر مسافران و گردشگران بویژه از کشورهای حاشیه حلیج فارس به این منطقه باشیم.

سعدالله وطن خواه افزود: اگرچه خط پروازی کیش – رامسر هم ۲۳ شهریورماه امسال راه اندازی شد و دو روز در هفته فعال است، اما در نوشهر این خط پروازی با نگاه جذب مسافران و گردشگران از کشور عمان به واسطه پرواز عمان – کیش – نوشهر راه اندازی شده است. یعنی مسافران عمانی وقتی از کشورشان راهی فرودگاه کیش شدند بلافاصله با یک پرواز دیگر می توانند به نوشهر سفر کنند.

این مسئول اضافه کرد: غرب مازندران به خاطر برخورداری از تراکم جمعیتی بالا و سکونت دائم و غیر دائم مردم از دیگر استان ها در این منطقه ظرفیت بالایی برای برقراری خطوط هوایی داخلی دارد. بنابراین جای امیدواری است که این پرواز ماندگار بماند و زمینگیر نشود. البته نقش برخی از مسئولان بویژه فرمانداران، شهرداران و دیگر فعالان گردشگری هم در ماندگاری این زیرساخت و اطلاع رسانی آن به مسافران و گردشگران بسیار مهم است.

فرودگاه نوشهر اکنون با پروازهای هفتگی رفت و برگشت نوشهر- تهران، نوشهر – کیش و نوشهر – مشهد فعال است. با این پرواز سومین مسیر پروازی مازندران به کیش نیز راه اندازی شد. در حال حاضر خط پروازی کیش – ساری و کیش رامسر نیز فعال است.

سه فرودگاه در مازندران فعال هستند که قدیمی ترین آن ها فرودگاه نوشهر است. این شهرستان با جمعیت دائمی حدود ۱۴۰ هزار نفری و ۱۳۰ نقطه روستایی و ۲ نقطه شهری در غرب مازندران یکی از مسافرخیزترین مناطق شمال کشور است.

print

پاسخی بگذارید