تاریخ: ۲۰:۲۴ :: ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
حدود ۴۰۰ طرح‌ نیمه تمام صنعتی مازندران امسال به بهره‌برداری رسید

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت که امسال ۴۰۶ طرح صنعتی استان که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند به بهره‌برداری رسید.

جهانگیر بائی لاشکی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از اداره صنعت، معدن و تجارت نوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که تکمیل این طرح ها با طرح در کارگروه و ستاد تسهیل و رونق تولید استان و از طریق تسهیل در روند پرداخت تسهیلات، کاهش بروکراسی اداری و پی گیرهای لازم شتاب گرفت.

وی ادامه داد : در حال حاضر ۲۸۳ طرح صنعتی در حال ساخت با پیشرفت بالای ۶۰ درصد با حجم سرمایه گذاری ۸ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان در استان وجود دارد ، در حلی که سال گذشته تکمیل ۶۸۹ طرح صنعتی نیمه تمام در استان به خاطر تورم و افزایش نرخ ارز با مشکل مواجه بود.

بائی لاشکی گفت : در راستای حمایت از واحدهای تولیدی با استفاده از تسهیلات رونق تولید و سایر منابع ، در ۹ ماهه امسال به ۱۴۲ واحد صنعتی ۵۳۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
وی افزود: هم اکنون نیز ۶۲۵ واحد تولیدی برای دریافت سه هزار و ۵۴۰ میلیون تومان تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران با اشاره به سهم ۳.۱۳ درصدی استان از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸  قانون بودجه کشور در سال جاری میزان آن را ۳۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: پرداخت تسهیلات این بند با امضای قرارداد بین وزارت صمت و بانک های عامل و انتخاب طرح ها و معرفی آنها به بانک های عامل از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی در خصوص واحدهای صنعتی غیر فعال این استان هم گفت : در راستای حمایت از واحدهای صنعتی تعطیل شده در استان تاکنون ۶۱ واحدهای به چرخه تولید بازگشتند که ۷۱۳ نفر در این واحدها مشغول به کار شدند.
این مسوول افزود : بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال ۴۰ واحد غیرفعال دیگر هم به چرخه تولید باز خواهند گشت.

print

پاسخی بگذارید