سرپرست اداره‌کل گمرک آستارا معرفی شد

طی آئینی با حضور ناظر گمرکات استان گیلان، سعید نادری به عنوان سرپرست اداره کل گمرک شهرستان آستارا معرفی شد.

ناظر گمرکات استان گیلان روز چهارشنبه در این آئین در فرمانداری آستارا گفت: فعالیت شبانه روزی اداره کل گمرک آستارا بصورت زمینی و فعالیت گمرک منطقه ویژه اقتصادی نشانگر اهمیت این شهرستان در حوزه اقتصاد و تجارت است.

ابوالقاسم یوسفی نژاد افزود: آستارا باید به یکی از مناطق توسعه ای گیلان در سطح کشور تبدیل شود زیرا بیش از ۸۰ درصد صادرات گیلان با وجود عدم اتصال خطوط ریلی آستارا به رشت از مرز این شهرستان صورت می گیرد و با اتصال این خط ریلی، پیشرفت چشمگیری در توسعه اقتصادی و اشتغال جوانان در این منطقه از کشور صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: اصلاح ساختار سازمانی گمرک آستارا در آینده ضرورت دارد و متأسفانه سازمان امور استخدامی هنوز وضعیت ما را درک نکرده است، ما در استان گیلان ۵ مرز شامل کاسپین در منطقه آزاد انزلی، مرز انزلی، مرز آستارا، مرز ریلی و منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا داریم و باید جذب نیروی انسانی را در ساختار سازمانی گمرک شاهد باشیم.

ناظر گمرکات گیلان گفت:  گمرک اصلی ترین نهاد تجارت خارجی است و کوچک کردن دولت در این حوزه هیچ توجیه منطقی ندارد و وظایف سازمانی گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور اهمیت دارد.

وی بیان کرد: به طور یقین با همکاری سازمان های دیگر شاهد یک تجارت آبرومند در مرز آستارا خواهیم بود و با حضور سرپرست جدید گمرک آستارا به عنوان یکی از نیروهای با تجربه و کاردان گمرک ایران شاهد توسعه اقتصادی و تحول مدیریتی مثبت در مهم ترین مرز گیلان خواهیم بود.

سرپرست فرمانداری آستارا هم گفت: مرز این شهرستان به عنوان کانون ارتباطی ایران و اوراسیا از اهمیت خاصی برخوردار است و گمرک آستارا در اوج کرونا و تحریم فعالیت چشمگیری داشته و دارد و حتی یک ساعت هم این مرز بسته نشد.

سعید میرقربانی افزود: تسهیل صادرات، تامین نیروی انسانی و تقویت زیر ساخت های گمرک اهمیت دارد و سازمان مدیریت و برنانه ریزی و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) باید با تعامل با یکدیگر روند پیشرفت فیزیکی پروژه بارانداز ریلی آستارا-آستارا را تسریع بخشیده و باعث توسعه اقتصادی کشور در این حوزه شوند.

وی با انتقاد از عدم پایبندی جمهوری آذربایجان در سرمایه گذاری ۶۰ میلیون دلاری در پروژه بارانداز ریلی آستارا-آستارا گفت: گمرک ایران باید با اقتدار این موضوع را پیگیری کند و تمام توجهات و نگاه اقتصادی کشور در استان گیلان باید به تکمیل این پروژه معطوف باشد.

اعطای حکم سرپرستی گمرک آستارا به سعید نادری از جمله بخش های دیگر این آئین بود و نادری پیش از این مدیر گمرک شهید شوشتری سرخس در استان خراسان رضوی بود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع و از مبادی مهم تجارت و ترانزیت خارجی است.

print

پاسخی بگذارید