تاریخ: ۲۳:۲۵ :: ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
نماینده: اعتبار برخی طرح‌های زیربنایی گالیکش در سفر هیات دولت اختصاص می‌یابد

نماینده مردم شهرستان‌های گالیکش، مینودشت، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس گفت که در سفر رییس جمهور و هیات همراه به گلستان اعتبارات خوبی برای تکمیل ۲ پروژه مهم بیمارستان گالیکش و جاده بزرگراه نیمه‌ تمام مینودشت- گالیکش تا پارک ملی گلستان اختصاص خواهد یافت.

به گزارش فرمانداری گالیکش، رضا آریانپور روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان اظهارداشت: گالیکش در کنار مراوه‌تپه از محروم‌ترین شهرستان‌های استان گلستان به‌شمار می‌رود و لازم است دولت با عزم و اراده قوی و تلاش بیشتری در این منطقه کار کند.

وی خطاب به فرماندار گالیکش گفت: تغییر در مجموعه مدیران ادارات یک امر طبیعی است و باید ترمیمی در حوزه مدیریتی شهرستان انجام شود تا مدیرانی که خوب کار می‌کنند ارتقاء یابند و مدیران ضعیف نیز جای خود را به مدیران خدمتگزار مردم بدهند.

نماینده مردم شرق گلستان استقرار اداراتی مانند هلال احمر برای شهرستانی که همه ساله دچار بحران سیل، آتش‌سوزی و حوادث جاده‌ای به ویژه در مناطق کوهستانی و جاده بین‌المللی عبوری از گالیکش است را ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد پیگیری‌ها در این رابطه به نتیجه برسد.

آریانپور استقلال تامین اجتماعی و اداره دارایی را از مطالبات مردم عنوان کرد و گفت: برای تکمیل بیمارستان گالیکش که به ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده تاکنون ۸۰ میلیارد ریال از محل بودجه سلامت، ۷۰ میلیارد ریال از محل بودجه نمایندگان اختصاص یافته است و همچنین ۲۰۰ میلیارد ریال یک مرحله و ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز به بودجه سنواتی بیمارستان اضافه شده اما تخصیص آن نیاز به پیگیری بیشتر دارد.

وی ادامه داد: برای جاده روستای کندسکوه که چهار کیلومتر آن دارای زیرسازی است تا پنج کیلومتر مراحل آسفالت آن از اردیبهشت ماه سال آینده انجام خواهد شد و طرح آب‌بندان‌های شهرستان در بخش کشاورزی نیز نیاز به پیگیری بیشتر دارد.

نماینده مردم شرق گلستان اضافه کرد: برای دهکده گیاهان دارویی ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه نمایندگان درنظر گرفته‌ شده که در حال حاضر در مرحله ساخت گلخانه‌ها است و تکمیل آن از نظر گردشگری، تحقیقات، پژوهش و ترویج کشت گیاهان دارویی در اراضی شیبدار حائز اهمیت است.

فرماندار گالیکش نیز در این نشست گفت: مهمترین وظیفه و رسالت اصلی همه مسوولان خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم به‌عنوان ولی نعمتان این نظام است لذا همه مدیران و روسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی و دولتی موظفند با اهتمام بیشتری برای رفع مشکلات مردم گام بردارند.

علی جوان حاذق خواه ضمن قدردانی از اقدامات و پیگیری‌های نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی برای ارتقا منطقه و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله استقرار ادارات، افزود: به عنوان نماینده دولت سیزدهم در شهرستان با همکاری تمامی مدیران دستگاه‌ها و مسوولان استانی و کشوری تلاش خواهیم کرد که همه این پیگیری‌های انجام شده به نتیجه برسد.

شهرستان گالیکش حدود ۶۴ هزار نفر جمعیت مشکل از اقوام و مذاهب گوناگون دارد که ۵۵ درصد آن در ۶۳ روستا زندگی می کنند و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

گالیکش با برخورداری از مزیت گردشگری و وجود جنگل و آبشارهای فراوان، پارک ملی گلستان را نیز در حوزه خود دارد.

print

پاسخی بگذارید