تاریخ: ۲۳:۱۵ :: ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
استاندار گیلان: ٩٠٠ میلیارد تومان از اعتبار سفر رییس جمهور تخصیص یافت

استاندار گیلان با اعلام تخصیص ٩٠٠ میلیارد تومان از اعتبار سفر رییس جمهور گفت: تخصیص و اجرایی شدن مصوبات ریاست جمهوری در این استان اولویت‌بندی شود.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در جلسه مصوبات سفر ریاست جمهوری به گیلان در رشت اظهار داشت: باید اولویتها در نظر گرفته شود و سپس پروژه‌های نیمه‌تمام اجرایی شوند که اولویتها با تشخیص ما و یا دستگاه مربوطه مشخص می‌شود و سازمان برنامه و بودجه نیز باید به این امر توجه کند.

وی افزود: من پای کار چند پروژه مهم و بزرگ همچون ساماندهی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت، تالاب بندرانزلی ، آزاد راه ، پروژه راه آهن رشت به بندرکاسپین، پسماند و تالاب بندرانزلی هستم اما اولویت برای کار اتمام پروژه‌های آزاد راه و راه آهن می باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به پیش بینی های انجام شده خوشبختانه از میزان اعتبارات اختصاص یافته ریاست جمهوری به گیلان تاکنون حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت و یکی از برکلات سفر رئیس جمهور، تقویت و سرعت بخشیدن به اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.

وی گفت: البته یک اشکالی که وجود دارد چون اعتبارات در وزارتخانه‌ها توزیع شد و اگر این اعتبارت را به استان محول می‌کردند، ابتدا پروژه های مهم را مدنظر قرار می دادیم ولی با این وجود باید پروژه هایی همچون راه آهن رشت به بندرکاسپین و پروژه آزادراه که از اولویتهای مهم هستند، تا سال آینده به اتمام برسند.

عباسی در ادامه بیان کرد: همچنین ما تا روز آخر امسال پای کار هستیم تا اعتبارت بیشتری تخصیص یابد و از سوی دیگر بانکها نیز باید فعالیت داشته باشند و تسهیلات حوزه های مختلف را ارایه دهند.

نحوه کار پیمانکاران قابل قبول نیست

استاندار گیلان با انتقاد از نحوه فعالت پیمانکاران در چند سال اخیر اظهار کرد: نحوه کار پیمانکاران طی سال های گذشته مورد پسند و سیاست دولت نیست و شیوه کارکردن پیمانکاران را قبول ندارم و باید از آنها تعهد و میزان پیشرفت کار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: من از پیمانکاران کار می خواهم و باید به صورت جهادی کار کنند و با هیچ پیمانکاری نیز تعارف نداریم و از سوی دیگر به هیچ وزارتخانه ای اجازه نمی دهیم که برای پیمانکاران مشکل ایجاد کنند.

عباسی به وضعیت سرعت گیرهای استان نیز انتقاد کرد و گفت: سرعت گیرها راه پیشگیری از تصادف نیستند و در هیچ استانی همانند گیلان این میزان سرعت گیر وجود ندارد و باید شیوه‌هابی نوینی ارایه شود تا از حوادث پیشگیری شود چون سرعت گیرها جوابگوی این امر نیستند.

استاندار گیلان بیان کرد: به خصوص در شبهای بارانی تعدادی از سرعت گیرها قابل رویت نیستند و برای رانندگان مشکل ایجاد می کنند و در این راستا باید کارگروهی تشکیل شود و راه حل مناسبی برای کاهش تصادفات و کم کردن سرعت گیرها انجام شود.

دستگاههای اجرایی برای دریافت تخصیص اعتبارات اقدام کنند

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان نیز در این جلسه با اشاره به میزان مصوبات سفر ریاست جهموری به گیلان اظهار داشت: ۱۸ هزار و ۹۹۸ میلیارد تومان در قالب ۱۷۹ مصوبه در گیلان تصویب شد که پیش بینی می شود تا پایان امسال، یکهزار میلیارد تومان تخصیص یابد.

شراره کاووسی افزود: البته از این میزان هفت هزار و ۲۲۳ میلیارد تومان جزو تعهدات سازمان برنامه و بودجه  و  ۱۱ هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان از سایر منابع تامین می شود که بانک مرکزی با ۳۷ درصد، راه و شهرسازی و وزارت نیرو هر کدام با ۱۱ درصد و جهاد کشاورزی با ۸.۶ درصد در رتبه بالای اختصاص اعتبارات قرار دارند.

وی گفت: این مصوبات سفر طی بازده زمانی سه ساله خواهد بود که از سال آینده آغاز می شود اما تمرکز بیشتر تخصیص این اعتبارات مربوط به سال ۱۴۰۱ است و دستگاه‌های اجرایی باید برای دریافت تخصیص اعتبارات اقدام کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان بیان کرد: با توجه به اینکه ابلاغ تخصیص اعتبارات نقدی هستند، دستگاههای اجرایی که دارای ذیحساب هستند برای دریافت تخصیص اعتبارات سفر می‌توانند از وزارتخانه متبوعه درخواست وجه کنند و دستگاه‌های اجرایی که فاقد ذیحسابی هستند، باید از سازمان مرکزی درخواست تنخواه گردان کنند تا این اعتبارات را جذب کنند.

print

پاسخی بگذارید