تاریخ: ۱۳:۲۸ :: ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
متلاشی شدن باند بین المللی قاچاق کالا‌های ممنوعه

فرمانده سپاه مازندران از متلاشی شدن باند بین المللی قاچاق کالا‌های ممنوعه در استان خبر داد.

سردار سیاوش مسلمی گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه کربلا یک باند بین المللی قاچاق سازمان یافته کالا‌های ممنوعه با محوریت سلاح و مشروبات الکلی خارجی را متلاشی کردند.

او می‌گوید: فرایند اقدام هوشمندانه سازمان اطلاعات سپاه کربلا با اشراف اطلاعاتی و رصد شبکه در مدت یک سال حاصل شد.

به گفته سردار مسلمی طی سه ماه عملیات ضربه به شبکه با هدف ایجاد امنیت پایدار، ۱۱ سرشبکه باند بین المللی توزیع مشروبات الکلی و سلاح‌های غیر مجاز شکار‌ی و جنگی در ۴ شهر بابل، بهشهر، آمل و قائمشهر دستگیر و بیش از ۱۵ میلیارد تومان کالا به ارزش ارزی حدود ۳۵۰ هزار دلار از آن‌ها کشف شد.

او می‌گوید: مشروبات خارجی با هدایت از اروپا و کشور‌های حاشیه خزر به اقلیم کردستان عراق، وارد ایران می‌شده است.

به گفته سردار مسلمی از این باند بیش از ۱۰ هزار انواع مشروبات الکلی خارجی، ۱۸ هزار لیتر مشروبات داخلی، ۲۷ قبضه سلاح غیر جنگی و شکاری و ۶ خودرو حامل کالا‌های ممنوعه به همراه آلات و ادوات جرم کشف و ضبط شد.

حجت الاسلام ملا کریمی دادستان شهرستان بابل گفت: این دومین مرحله از دستگیری عوامل شبکه بین المللی قاچاق سازمان یافته کالا‌های ممنوعه در مازندران است که اکثر افراد دستگیر شده چندین پرونده قضایی در حوزه حمل، نگهداری، خرید و فروش سلاح و مشروبات الکلی در استان‌های مختلف کشور دارند.

او می‌گوید:این شبکه قاچاق، کاملا سازمان یافته و حرفه‌ای سلاح و مشروبات الکلی را جابجا می‌کردند.

به گفته حجت الاسلام ملا کریمی پرونده اعضای این باند در جریان است و روز‌های آینده با افراد دیگر باند برخورد قضایی انجام می‌گیرد.

print

پاسخی بگذارید