مدیرکل تامین اجتماعی گلستان
تاریخ: ۲۱:۵۷ :: ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
شستا آماده سرمایه‌گذاری برای استخراج ید در گلستان است

مدیرکل تامین اجتماعی گلستان گفت که شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) آماده سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۴۲۰ میلیارد ریالی برای استخراج سالانه ۴۵۰ تن ید از منابع معدنی استان است .

به گزارش ایرنا، هادی نودهی روز یکشنبه در نشست خبری بیان کرد: اعلام آمادگی سرمایه‌گذاری شستا برای استخراج ید، مصوبه سفر چندی قبل (۲۶ و ۲۷ آبان) میرهاشم موسوی سرپرست سازمان تامین اجتماعی به گلستان و نشست با علی محمد زنگانه استاندار گلستان برای مشارکت در توسعه استان است .

وی با اشاره به اعلام آمادگی شستا برای انجام این سرمایه گذاری افزود: به احتمال فراوان این همکاری سال ۱۴۰۱ به مرحله اجرا خواهد رسید.

ید به عنوان ماده اولیه مهم و راهبردی مورد نیاز بسیاری از صنایع غذایی، دارویی و پتروشیمی بوده و استخراج آن ضمن رفع نیاز داخل کشور از واردات این ماده معدنی، از مزیت امکان صادرات برخوردار است.

فقط هشت کشور امکان تولید این ماده معدنی را دارند و گلستان تنها تولید کننده ید در ایران است.

معادن ید در گلستان بیشتر در شمال استان شناسایی شده‌اند و عملیات استخراج و صادرات این ماده معدنی توسط بخش خصوصی در حال انجام است.

شستا آماده سرمایه‌گذاری برای استخراج ید در گلستان است

آغاز تحول درمان تامین اجتماعی گلستان از سال ۱۴۰۱

مدیرکل درمان تامین اجتماعی گلستان هم در این نشست خبری گفت : سال ۱۴۰۱ تحول بنیادین در ارایه خدمت به بیمه شدگان تامین اجتماعی و کمک به توسعه زیر ساخت های درمانی استان برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد .

رمضان زینلی افزود: توسعه زیرساخت ها و تجهیز امکانات موردنیاز و تخصصی و ویژه درمانی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی گرگان و گنبدکاووس ، ساخت و راه اندازی کلینیک درمانی تامین اجتماعی در شهرستان ها از جمله رامیان، علی آباد و آق قلا و اخذ مجوز ساخت درمانگاه در جوار بیمارستان گنبدکاووس از جمله این اقدامات است .

وی بیان کرد : در مجموع امکانات درمانی فراهم شده برای بیمه شدگان تامین اجتماعی گلستان قابل قبول است اما تلاش برای بهتر شدن امکانات در این حوزه ادامه دارد.

وی همچنین از راه اندازی درمانگاه شهر کلاله و فاز دوم درمانگاه بندرترکمن در دهه فجر امسال خبر داد.

مطابق گزارش اداره کل تامین اجتماعی گلستان، در این استان ۸۲۹ هزار و ۱۶۲ نفر بیمه شده اصلی و تبعی زیر پوشش تامین اجتماعی وجود دارد که معادل ۴۱ در صد از جمعیت دو میلیون نفری استان تشکیل می دهد .

براساس این گزارش، از جمعیت بیمه شده تامین اجتماعی گلستان ۳۶ درصد در گرگان ، ۱۴ درصد در گنبدکاووس، ۱۰ درصد در ترکمن، ۶ درصد در هریک از شهرستان های مینودشت، علی آباد و آق قلا، پنج درصد در هریک از شهرستان های کلاله، کردکوی و آزادشهر، چهار درصد در رامیان، سه درصد در بندرگز و یک درصد در فاضل آباد از توابع شهرستان علی آباد است.

print

پاسخی بگذارید