گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۹:۴۸ :: ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
افزایش مسیرهای پروازی اولویت فرودگاه گیلان است

مدیرکل فرودگاه گیلان بیان کرد: افزایش مسیرهای پروازی در اولویت برنامه های سال جدید فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت قرار دارد.

غلامرضا کریم آقایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تکمیل پروژه زهکشی و جمع آوری آب های سطحی و استریپ سازی عوامل پروازی، نصب دستگاه جدید ILS/DME، حصار و دیوارکشی اراضی جدید خریداری شده، توسعه ترمینال داخلی به متراژ دوهزار مترمربع، بهسازی اپرون هواپیما از دیگر برنامه های این فرودگاه در سال جدید است.
وی در معرفی مهمترین اقدامات انجام شده در فرودگاه گیلان طی سال گذشته، افتتاح و بهره برداری از پروژه نصب سیستم روشنایی تقرب دقیق پرواز فرودگاه به ارزش یک میلیون یورو با هدف هدایت پروازها در شرایط مه آلودگی و کاهش ابطال آنها عنوان کرد.
وی گفت : خرید و تملک ۹ هکتار از اراضی طرح توسعه فرودگاه سردار جنگل رشت، تکمیل و بهره برداری از پروژه توسعه محوطه سازی فرودگاه رشت به مساحت ۱۷ هزار مترمربع و نیز افتتاح سیستم مخزن ۵۰۰ مترمکعبی به همراه سیستم پمپاژ آب و آغاز عملیات پروژه زهکشی و جمع آوری آب های سطحی و استریپ سازی عوامل پروازی از دیگراقدامات انجام شده در سال گذشته بوده است.
مدیرکل فرودگاه گیلان با اشاره به نوسازی سایت ILS/DME فرودگاه در سال ۹۸ افزود: همچنین راه اندازی اورژانس هوایی و انجام عملیات اجرایی نصب دوربین های مدار بسته پیرامون فرودگاه از اقدامات سال گذشته در این حوزه بود.
کریم آقایی با بیان اینکه استقرار فرودگاه رشت سبب پوشش سفرهای هوایی تمام شهرستان‌های این استان و استان‌های همجوار است، گفت: این فرودگاه دارای موقعیت ارتباطی ممتازی در حاشیه دریای کاسپین و مسیر کریدور شمال– جنوب (کریدور نوستراک) است که در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده است.
مدیرکل فرودگاه گیلان با بیان این که یک هزار و ۹۲۲ پرواز داخلی و شش پرواز خارجی از اول فروردین تا بهمن سال ۹۸ از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت انجام شده، یادآور شد: اوج ابطال پروازها را در نوروز سال جدید داشتیم.
کریم آقایی اظهار داشت: در بازه زمانی فروردین تا بهمن ماه سال گذشته ۱۸۵ هزار و ۵۶ مسافر داخلی و ۷۲۳ مسافر خارجی ورودی و ۱۸۸ هزار و ۴۰۲مسافر داخلی و ۵۵۴ مسافر خارجی خروجی در این فرودگاه اعزام و پذیرش شده اند.
وی با اعلام عملیاتی بودن فرودگاه سردار جنگل رشت در ایام نوروز بیان کرد: با توجه به بحران شیوع کرونا، ابطال پروازها از سوی شرکت های هواپیمایی صورت می گرفت.
مدیر کل فرودگاه گیلان از اقدامات پیشگیری فرودگاه سردار جنگل رشت در مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: ۱۲ اقدام اساسی در فرودگاه سردار جنگل رشت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام شده است.
وی تشکیل کمیته بهداشت و سلامت، نصب بنرهای اطلاع رسانی و نمایش پیام های بهداشتی، غربالگری و تب سنجی مسافران ورودی و خروجی  و … از جمله این اقدامات دانست.
در شرایط عادی، تعداد ۱۰۲ سورتی پرواز داخلی در هفته از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به مقاصد تهران، مشهد، کیش، تبریز، شیراز، اصفهان، بندرعباس، عسلویه و اهواز انجام می شود.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران  و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.

print

پاسخی بگذارید