مدیرکل امور مالیات مازندران
تاریخ: ۲۳:۵۵ :: ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
صاحبان خانه‌های خالی مازندران مشمول مالیات تا پایان مرداد فرصت اعتراض دارند

مدیرکل امور مالیاتی مازندران بدون ارایه آماری از شناسایی شمار زیادی از خانه‌های خالی و باغ ویلاهایی که مشمول مالیات می‌شوند، گفت: صاحبان این خانه‌ها تا پایان مردادماه فرصت اعتراض دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن اسلامی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود : اعتراض‌ها باید در سامانه‌ای که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است ثبت شود.

وی با بیان این که هنوز اطلاعات کاملی از وضعیت خانه‌های خالی و باغ ویلاهایی که مشمول مالیات در استان می شوند بدست نیامده است، ادامه داد: همکاری صاحبان این واحدها سبب شفاف سازی در دریافت مالیات در بین افکار عمومی می شود.

وی ضمن گرامیداشت و تبریک روز خبرنگار، نقش خبرنگاران در سوق دادن جامعه به روشنگری با اطلاع رسانی دقیق را عامل شفافیت در حکمرانی توصیف کرد و اظهار داشت :اصحاب رسانه  در رشد اقتصادی، فرهنگی و هویت بخشی جامعه اثر محوری دارند .

مدیرکل امور مالیات مازندران شرایط اخذ مالیات در استان را مطلوب دانست و از همکاری  مجامع امور صنفی، اتحادیه، اصناف و فعالان اقتصادی در اظهار نامه های مالیاتی قدردانی کرد.

اسلامی با ذکر این نکته که از درآمدهای مالیاتی در محل و توسعه اقتصادی استان هزینه می‌شود گفت که در سال جاری ۲۵۷هزار نفر اظهار نامه حقیقی دریافت کردیم که ۶۱ هزار و ۴۷۸ مودی جدید هستند که از طریق هوشمند سازی اخذ مالیات فرآیند کار در حال انجام است.

وی عدالت مالیاتی را از رویکردهای جدی دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: ماموران امور مالیاتی همه نوع همکاری را طبق مستندات و مدارک با مودیان دارند.

اسلامی نسبت به سوء استفاده شغلی برخی از افراد تحت عنوان مودیان مالیاتی هشدار داد و گفت که این افراد با نام همکاران مالیات از طریق پیامک در قالب  کمک ها خیرخواهانه وجه نقد دریافت می کنند .

وی ادامه داد: پرداخت مالیات از طریق سامانه است، مردم مراقب سوء استفاده از عنوان شغلی مودیان باشند.

مدیر کل امور مالیات مازندران از پرداخت ۱۶۲میلیارد تومانی اعتبار از محل دریافت مالیات فعالان اقتصادی و تولیدی به شهرداری ها و دهیاران استان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: مردم و مسوولان باید چگونگی هزینه کرد این اعتبار را به درستی مطالبه کنند.

اسلامی گفت که این اعتبار بر اساس جمعیت هر شهر و روستا به شهرداری ها و دهیاران پرداخت می شود.

صاحبان خانه‌های مسکونی و باغ ویلاهای مازندران مشمول مالیات تا پایان مرداد فرصت اعتراض دارند

وی در مورد مالیات از محاسبه کارکرد دستگاه های کارت خوان توضیح داد : مردم به خصوص خرده فروشی ها نگران این موضوع نباشند، اگر مستندات ارایه بدهند که درآمد واقعی آنان چقدر است همکاری ها با یکدیگر نسبت به کشیدن کارت از یک سامانه کارتخوان اصلا تحت شعاع قرار نمی گیرد.

وی در عین حال نسبت به بی توجهی بعضی از پزشکان و مراکز درمانی که به جای استفاده از دستگاه کارت خوان وجه نقد دریافت می کند، انتقاد کرد و افزود: مودیان راه های مختلفی را برای محاسبه درآمد آنان دارند و فقط از طریق دستگاه کارتخوان  نیست پس تقاضا داریم برای رفاه حال مردم از این دستگاه استفاده کنند.

وی با بیان این که برای سال جاری حدود ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان درآمدمالیاتی با رشد ۸۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پیش بینی شده است، اضافه کرد: به طور حتم در سال جاری برای تحقق این وصولی ها اقدام خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران خاطر نشان کرد: در سال گذشته حدود ۱۶۹ هزار صنف در استان مشمول پرداخت مالیات بودند که این رقم در سال جاری با جهش قابل توجه به حدود ۲۴۰ هزار صنف رسید.

print

پاسخی بگذارید