شهردار هچیرود خبر داد
تاریخ: ۱۱:۳۷ :: ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
اجرای بیش از ۳۰ پروژه عمرانی در سال جاری

شهردار هچیرود گفت: یکی از برنامه های شهرداری و شورای شهر اجرای بیش از ۳۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در سطح شهر هچیرود است که بخشی از آن اجرا شده است و مابقی در دستور کار قرار دارد.

جعفر ردایی در گفت و گو با ایسنا، با بیان خبر فوق اظهار کرد: ۴ پروژه پیاده روسازی، اجرای مبلمان شهری در بلوار امام رضا شمالی و جنوبی، امام خمینی شمالی و جنوبی، سه پروژه ساحلی پارک ساحلی نگین هچیرود، پروژه ساحلی موج دوجمان و ساحل آرام کیاکلا از جمله پروژه های اجرایی و یا در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه پروژه  جاده سلامت جنگلی که در حد فاصل چاخانی تا دلگشا و سنگ وارث در مسیر کانالی که در آن منطقه توسط آب منطقه ای اجرا شده است جزء پروژه های مهم ماست، افزود: سایر پروژه ها همانند ساختمان شهرداری، تعریض مرکز شهر و تملک مغازه هایی که در طرح تعریض قرار دارند و سایر پروژه ها توسط شهرداری در دست اجرا است.

شهردار هچیرود، جشنواره هچسا را از مهمترین برنامه های اجرا شده در سال جاری برشمرد و گفت: هچسا یک برنامه بزرگ بوده که در میان استقبال زیاد شهروندان و گردشگران برگزار شد و باید گفت در حد و اندازه کلان شهرها اجرا شد.

ردایی در تکمیل سخنان خود ابراز کرد: جشنواره تابستانی هچسا که یک ماه در ساحل هچیرود طول کشید با برپایی جشنواره ها و نمایشگاه ها همراه بود و بیش از ۲۰ هزار از این برنامه ها دیدن کردند.

وی در خصوص میزان تحقق بودجه امسال با اشاره به اینکه تا این زمان ۵۵ درصد از بودجه شهرداری محقق شده، یادآور شد: محدوده شهر هچیرود ۶۱۷ هکتار است و برای توسعه فضای شهری به دنبال این هستیم که زمین های خالی وارد محدوده  شهر شود.

شهردار هچیرود ادامه داد: در حقیقت درخواست ما این است ۱۴۵۰ واحد مسکونی که در اطراف و اکناف محلات شکل گرفته و اغلب هم بومی و دارای آب، برق، گاز و آسفالت و خدمات شهری هستند، در محدوده قرار گیرند تا بتوان عوارض، مالیات و حقوق دولتی و عمومی را پیگیری کرد.

ردایی خاطرنشان کرد: به دنبال اضافه کردن اراضی کشاورزی به محدوده شهر نیستیم بلکه این زمین ها باید در حریم شهر باقی بمانند و کشاورزی و کشت برنج و باغات حفظ شود.

وی مهمترین چالش شهر هچیرود را بافت روستایی محلات عنوان کرد و ادامه داد: زیرساخت هایی همانند کمبود آب خیلی ایجاد مشکل کرده است از سوی دیگر راه های دسترسی مشکل دارد زیرا هنوز طرح تهیه نشده است و محلات جداگانه از هم هستند و تا این لحظه نتوانستیم شبکه های موازی در راستای محور اصلی ایجاد کنیم.

print

پاسخی بگذارید