تاریخ: ۲۲:۰۰ :: ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
زمینه سازی برای ۱۵۰۰ میلیارد روبل سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش بنیان ایران و روسیه در مازندران

شرکت های دانش بنیان ایران و روسیه در نشستی تحت عنوان همکاری های تجاری و اقتصادی B۲B ،راه های توسعه همکاری ها را باتوجه به توانمندی های خود با هدف ۱۵۰۰ میلیارد روبل سرمایه گذاری در مازندران بررسی می کنند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در راستای توسعه بازار خارجی محصولات فناورانه شرکت های دانش بنیان با همکاری وزارت توسعه اقتصادی و دارایی روسیه نشست همکاری اقتصادی بین ایران روسیه با حضور تعداد ۲۱ شرکت دانش بنیان فناور و دانش بنیان کشور روسیه فردا یکشنبه در محل مجتمع اکسین آمل برگزار می شود.

حسن خیرانپور توضیح داد: بررسی ها نشان می دهد که ظرفیت ۲۱ شرکت روسیه در مازندران برای ۱۵۰۰ میلیارد روبل سرمایه گذاری در بخش انرژی نفت و گاز و محصولات فناورانه در استان مازندران به وجود آمده است.

معاون استاندار مازندران با اظهار این که در این نشست آقای حسینی پور استاندار محترم مازندران به عنوان نماینده عالی دولت ،ویژه از ظرفیت های سرمایه گذاری استان سخنرانی خواهند کرد، بیان داشت: در واقع این نشست همسو با تحقق شعار امسال مبنی بر تولید ،اشتغال و دانش بنیان است.

پیگیری‌های مستمر مسوولان ارشد مازندران در قالب برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری برای جلب نظر فعالان اقتصادی برای راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی این روزها دیار علویان را در مسیر و ریل توسعه اقتصادی قرار داده است.

مازندران با افزون بر سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت و ۲۳ هزار و ۷۵۶ کیلومتر مربع وسعت، در مجموع حدود چهار درصد تولید ناخالص ملی ایران را به خود اختصاص داده که بهره گیری از چنین ظرفیت بسیار مناسب در جهت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری جدید برای دولت سیزدهم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

از سوی دیگر دغدغه های اقتصادی دولت آیت‌الله رئیسی، انگاره‌های ویژه‌ای را در مناطق مختلف کشور به وجود آورده و مازندران نیز به‌دلیل برخورداری از شرایط خاص اقتصادی و زیرساختی، این روزها نقش خاصی در تحقق برنامه جهش اقتصادی دولت سیزدهم با جذب سرمایه گذار ایفا می‌کند.

این دیار با مزیت‌های فراوان اقتصادی، طبیعی، گردشگری، تجاری و صنعتی در ماه‌های گذشته با اراده مسوولان ارشد استان و با پهن کردن فرش قرمز زیرپای سرمایه گذاران به عنوان محور رایزنی های فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری جدید تبدیل شده است .

اهمیت این سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر از این حیث مورد توجه است که با توجه به ظرفیت های استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری اعم از انرژی، ارتباطات و مخابرات، صنعت و بازرگانی، کشاورزی و دانشگاهی، فعالان اقتصادی می توانند با سرمایه گذاری های جدید روند توسعه این دیار را هموارتر کنند.

قرار گرفتن در مسیر راهبردی، موقعیت ویژه‌ای به مازندران داده و اهمیت و جایگاه سرمایه گذاری جدید از این حیث مورد توجه است که می توان باتوجه به بازارهای هدف صادراتی این تولیدات فرآوری شده را به کشورهای منطقه صادر کرد.

print

پاسخی بگذارید