تاریخ: ۱۵:۵۸ :: ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
متلاشی شدن بزرگترین باند اسکیمر در مازندران

رئیس پلیس فتا مازندران از متلاشی شدن بزرگترین باند اسکیمر در استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: با وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان برداشت‌های غیر‌مجازی انجام گرفته است، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد، کارت‌های بانکی مال باختگان توسط کلاهبرداران به وسیله دستگاه اسکیمر کپی برداری شده و از این طریق به وجوه آن‌ها دسترسی پیدا کرده‌اند.

سرهنگ خورشاد گفت: در ادامه ماموران در بررسی‌های تخصصی خود متوجه شدند، کلاهبرداران از طریق راه اندازی دستگاه اسکیمر در میدان تره بار شهر‌های مختلف استان داشته و با دریافت کارت‌های بانکی شهروندان اقدام به کپی برداری از کارت عابر آن‌ها می‌کردند.

او افزود: بررسی‌ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت از متهمان مشخص و با اقدامات انجام گرفته محل اختفایشان مورد شناسایی قرار گرفت که در یک عملیات غافلگیرانه مجرمان سایبری دستگیر و ادله دیجیتال جمع آور گردید.

سرهنگ خورشاد با بیان اینکه متهمان به جرم ارتکابی معترف و اظهار کردند که عابربانک کارت شهروندان را کپی و با آن‌ها لوزام خانگی خریداری کرده‌اند، گفت: کارشناسان مبلغ سرقت شده ازحساب‌های بانکی بیش از ده‌ها نفر شهروند و همچنین با توجه به افزایش شکات پرونده مبالغ کلاهبرداری را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده و در حال بررسی می‌باشند.

او افزود: از اعضای این باند ۷ نفره ۳۰۰ عدد کارت بانکی خام کشف شده است.

خورشاد از تحویل متهمان با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی خبر داد و از شهروندان خواست: هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار حتما رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمز‌های بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنید؛ فروشنده موظف است که دستگاه کارخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.

print

پاسخی بگذارید