تاریخ: ۱۹:۲۸ :: ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
کنسول  تله  ای برای کلاهبرداری

فردی با ادعای فروش کنسول بازی ps ۴ ارزان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از گیمر‌ها و عاشقان پلی استیشن در بابلسر کلاهبرداری کرد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،سرهنگ سیدجعفر افضلی فرمانده انتظامی بابلسر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان بابلسری به پلیس فتا شهرستان و اعلام شکایت، عنوان داشت برای خرید اینترنتی کنسول بازی ps۴ به یکی از کانال‌های خرید و فروش در فضای مجازی مراجعه کرده و از آنجایی که مبلغ پیشنهادی از آنچه در بازار وجود دارد بسیار ارزان‌تر بود با مسئول کانال ارتباط برقرار می‌کند.

او افزود: هر یک از شاکیان تقریبا مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال را به حساب مسئول کانال واریز می‌کنند که پس از پرداخت، یک کنسول بازی ps معیوب و دسته دوم برای آن‌ها ارسال و یا هیچ خبری از دریافت کننده وجه و تحویل کنسول بازی موردنظر، نمی‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر گفت: کارشناسان رصد و پایش فضای مجازی پلیس فتا با تشکیل پرونده‌ای تحت عنوان کلاهبرداری اینترنتی، پیگیری موضوع را به طور ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ افضلی افزود: کارشناسان پلیس فتا با تحقیقات به عمل آمده دریافتند متهم با ساخت کانالی در یک شبکه اجتماعی، کنسول بازی ps۴ را با قیمت‌های اغواکننده و دروغین، زیر قیمت بازار معرفی و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می‌کند.

او گفت: کارشناسان پلیس فتا با اشراف اطلاعاتی متهم را شناسایی و با دستور قضائی وی را دستگیر که تاکنون ۸ نفر از مال باختگان در سراسر کشور شناسایی و مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان وجوه کلاهبرداری شده توقیف و پرونده به منظور شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.

print

پاسخی بگذارید