تاریخ: ۲۰:۳۱ :: ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
شوق تجار مازندرانی برای از سرگیری صادرات برنج به روسیه

مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با راه اندازی دفتر برنج در روسیه با هدف حمایت از دسترنج کشاورزان مازندرانی، قدم های ارزشمندی برای صادرات این محصول راهبردی به کشورهای حاشیه خزر برداشته است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،به نقل از خبرنگار ایرنا، راه اندازی دفتر برنج ایران در کشور روسیه به همت و پیگیری های مرکز بین المللی توسط مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران، خبر خوش و دلگرم کننده ای که در راستای سفر چندی قبل هیات اقتصادی استان به ریاست استاندار مازندران به کشور روسیه و انجام مذاکره و انعقاد تفاهم نامه های همکاری ها دوجانبه با فروشگاه های زنجیره ای بزرگ این کشور افتتاح شد.

در آیین افتتاح دفتر برنج در سرای تجاری ایران در روسیه قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، رایزن اقتصادی ایران در روسیه و چند عضو از هیات مدیره مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران نیز حضور داشتند.

در همین ارتباط مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در تشریح اهمیت راه اندازی دفتر برنج این مرکز در روسیه به خبرنگار ایرنا گفت: راه اندازی دفتر برنج در مسکو، پیرو سفر تجاری که هیات اقتصادی مازندران به ریاست استاندار و مدیران و تجار استان به روسیه داشتند و مذاکرات و تفاهم نامه هایی که با فروشگاه های زنجیره ای بزرگ این کشور بسته شده بود، انجام و این دفتر در سرای تجاری ایران در کشور روسیه راه اندازی شد.

سید اسماعیل یزدان پناه افزود: در آیین افتتاح این دفتر، گفت وگوهای خوبی با آقای پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت و مسائل و مشکلات مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج برای حمایت و پشتیبانی کامل در امر خرید برنج و تسهیل در شرایط آسان تر صادرات به کشورهای هدف به صورت کامل بررسی و نتایج خوبی به همراه داشت و قول های امیدوار کننده ای نیز از سوی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی داده شد.

وی همچنین از تلاش های ویژه رایزن اقتصادی ایران در مسکو برای تسهیل در راه اندازی دفتر برنج ایران در روسیه قدردانی کرد وگفت: با افتتاح دفتر برنج ایران در روسیه این امیدواری وجود دارد که هرچه سریعتر تفاهم نامه های منعقد شده بین ۲ طرف به قرار داد تبدیل و شرایط صادرات برنج در حجم بسیار زیادی از مبدا ومرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران به بازارهای روسیه فراهم شود.

بازار برنج روسیه در تسخیر مازندرانی‌ها

پخت غذا در روسیه با برنج مازندرانی

مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در بخش دیگری با یادآوری اینکه خوشبختانه در گذشته نیز در چند نوبت برنج کیفی مازندران به روسیه صادر و نمونه های صادراتی مورد پذیرش کامل و استقبال آنها قرار گرفته بود، تصریح کرد، خوشبختانه اکنون مراحل رجیستری محصول درحال انجام است که به زودی در حجم بالایی برنج کیفی مازندران به مقصد کشور روسیه صادرات خواهد شد.

یزدان پناه اضافه کرد: در ۲ سال گذشته نیز در چند مرحله برنج کیفی از مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران به کشور روسیه صادر شده بود که رستوران ها و ایرانیان ساکن در روسیه مخاطب اصلی برنج باکیفیت مازندران بودند و برای آنها ارسال شده بود.

وی ادامه داد: برای ورود به بازارهای بزرگ روسیه و فروشگاه های زنجیره ای در این کشور که شعبه های زیادی دارند، مستلزم آن است که برنج بسته بندی و رجیستری شود و طی یک قرار داد بلندمدت یکساله بتوانیم برنج کیفی مازندران را در حجم زیادی راهی بازار روسیه کنیم و برای همیشه این بازار را داشته باشیم.

بازار برنج روسیه در تسخیر مازندرانی‌ها

منابع مالی خرید فراهم شود

مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با اشاره به اینکه به قول هایی که قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی برای پشتیبانی های لازم در پرداخت تسهیلات خرید به موقع در امر خرید برنج از کشاورزان مازندران داد، امیدوارشدیم، تصریح کرد: منابع مالی هرچه زودتر پشتیبانی و عملیاتی شود، مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج این توان و امکانات را دارد که بازار برنج روسیه تامین و تا سال های سال تضمین کند تا دغدغه های فروش برنج برای کشاورز نیز برچیده شود.

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود. استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

این استان با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد زمین کشاورزی کشور، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

print

پاسخی بگذارید