معاون استاندار مازندران
تاریخ: ۱۵:۱۷ :: ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
شاخص‌های اقتصادی مازندران در نرخ تورم و بیکاری بهبود و کاهشی شده است

-معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران گفت: بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده، نرخ تورم و بیکاری استان کاهشی شده و از استان های پیشرو کشور در بهبود این شاخص ها شناخته شده است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال  ،به نقل از خبرنگار ایرنا،حسن خیریانپور عصر چهارشنبه در جلسه ستاد عالی رشد اقتصادی استان مازندران، نرخ تورم استان را ۴۳.۸ درصد اعلام کرد و افزود: این آمار نسبت به متوسط نرخ تورم کشور که ۴۵.۵ است حدود ۲ درصد کمتر نشان می دهد.

وی تصریح کرد: مازندران به لحاظ بهبود شاخص کاهش نرخ تورم رتبه پنجم کشور را دارد.

وی با بیان این که مازندران در بهبود شاخص‌ اقتصادی نرخ بیکاری نیز رتبه خوبی را کسب کرده است، گفت: اکنون نرخ بیکاری استان ۶.۴ درصد است که این آمار نسبت به متوسط بیکاری کشور که ۷.۹ است کمتر و رتبه سوم بین استان های کشور را داریم.

معاون استاندار مازندران اشتغال و کاهش نرخ بیکاری به عنوان مهمترین رویکرد در دولت سیزدهم را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: فارغ‌التحصیلان بیکار از دغدغه‌های جدی مردم مازندران است.

خیریانپور گفت: همسو با این دغدغه از ۴۸ هزار و ۹۰ اشتغال مورد تعهد استان مازندران در سال جاری تا کنون اشتغال ۳۸ هزار و ۹۸۰ نفر معادل ۷۹.۶ درصد محقق شد.

وی با توضیح این نکته که چهار هزار و ۸۳۳ نفر از اشتغال ایجاد شده مربوط به فارغ‌التحصیلان از مدرک دانشگاهی فوق دیپلم تا دکترا است، ادامه داد: معادل ۱۲.۳ درصد از ایجاد اشتغال استان در سال‌جاری مربوط به فارغ‌التحصیلان بیکار بوده است.

وی به بهبود شاخص نرخ مشارکت اقتصادی مازندران در سال جاری اشاره کرد و گفت: طبق آمار رسمی اعلام شده این نرخ ۴۶ درصد است که نسبت به متوسط کشوری که ۴۱.۶ درصد است، بالاتر و رتبه سوم کشور را داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران یکی دیگر از شاخص اقتصادی را بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد و گفت: طبق اعلام رسمی وزارت کشور، مازندران امتیاز ۹۳.۴۶ درصد را کسب کرد که در این شاخص نیز رتبه پنجم کشور را داریم.

خیریانپور ادامه داد: طبق آمار مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی مازندران در امنیت سرمایه‌گذاری رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

وی رشد سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در مازندران را مطلوب توصیف کرد و گفت:امسال ۶۹ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران ثبت در سامانه وزارت اقتصاد دارایی شده است.

وی با بیان این که رشد اقتصادی استان مازندران با رشد سرمایه گذاری داخلی و خارجی محقق می شود، ادامه داد:بر اساس آمار، مازندران در میزان پس انداز خانوار شهری رتبه دوم کشور را دارد.

print

پاسخی بگذارید