تاریخ: ۱۵:۲۴ :: ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
۱۳ طرح بزرگ صنعتی آماده بهره‌برداری در مازندران

۱۲ طرح بزرگ صنعتی با ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در مازندران آماده بهره برداری است.

حسینی پور استاندار مازندران گفت: ۱۳ طرح بزرگ صنعتی با ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری آماده بهره برداری است و احیای ۱۱۱ معدن راکد در امسال جزو اهداف و برنامه‌هاست.

او با بیان اینکه در سال گذشته احیای واحد‌های تولیدی راکد اجرایی شد، نقش آن را در توسعه اشتغال مهم برشمرد و افزود: اجرای این طرح در کاهش نرخ بیکاری مؤثر بوده است.

حسینی پور گفت: راه اندازی ۳۳ طرح صنعتی دارای پیشرفت بیش از ۸۰ درصد با سرمایه گذاری ۲۵۴ هزار میلیارد تومان جزو برنامه‌هاست.

او با بیان اینکه توسعه واردات از بنادر شمالی در راستای تقویت کریدور شمال – جنوب تأثیر بسزایی دارد، افزود: باید فرآیند‌های تجاری را به سمت بخش خصوصی سوق دهیم و بخش خصوصی نیز باید با ایجاد کارگزاری قدرت را بالا برد و فساد را کاهش داد.

استاندار مازندران، گفت: با انتقال واردات از جنوب به شمال دروازه جدید فراری اقتصاد استان باز می‌شود در قبال آن می‌توان صادرات کالا را در استان افزایش داد.

او فعال کردن کریدور شمال جنوب و توسعه واردات و صادرات از کشور‌های همسایه و خزر را از برنامه‌ها ذکر کرد و افزود: توسعه صادرات و واردات در شمال یک پدافند غیر عامل محسوب می‌شود و کشور را از انحصار تجاری نجات می‌دهد.

حسینی پور ضمن استقبال از پیشنهاد طرح تامین و واردات نهاده‌های دامی، افزود: اجرای این طرح با حذف هزینه‌های انبارداری، ارز و دلال همراه می‌شود.

او گفت: در این طرح، نهاده‌های دامی از کشور‌های آسیای مرکزی وارد مازندران و بدون انبارداری به مبادی مصرف منتقل می‌شود، دولت هم تعهد ارزی خود را ۶ ماه بعد انجام می‌دهد و همچنین نهاده‌ها با ۳ درصد ارزانتر به دست مشتریان و مقصد خواهد رسید.

print

پاسخی بگذارید