تاریخ: ۲۰:۴۷ :: ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
حمایت کامل شیلات از پرورش ماهیان خاویاری

شیلات مازندران از اجرای طرح‌های توسعه پرورش ماهیان خاویاری حمایت کامل خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران در بازدید از طرح پرورش ماهیان خاویاری در روستای گلمای شهرستان ساری، گفت: شیلات از اجرای طرح‌های سرمایه گذاری توسعه پرورش ماهیان خاویاری حمایت کامل خواهد کرد و در فرآیند اخذ مجوز‌ها، ارایه تسهیلات و نیز آموزش افراد با جدیت در کنار سرمایه گذاران خواهد بود.

او ضمن تاکید بر ضرورت توسعه پرورش ماهیان خاویاری بدلیل ارزش افزوده و اقتصادی این گونه از ماهیان و تاثیر آن در رونق تولید و اشتغال، درمدار تولید قرار دادن و اجرای طرح‌های راکد و غیرفعال، تسهیل و تسریع زمینه سرمایه گذاری‌های جدید دراین حوزه را یکی از اولویت‌های شیلات استان برای دست یابی به اهداف رشد تولید ۸٪ اعلام کرد.

کریم زاده گفت:تلاش داریم تا در نقاطی که منابع آبی خوبی دارند برای اجرای طرح‌های توسعه پرورش ماهیان خاویاری بطور جدی ورود کنیم که البته دراین مسیر، همه دستگاه‌های متولی بویژه بانک‌های عامل باید زمینه را برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و رونق تولید و اشتغال بویژه در این بخش به عنوان یک ظرفیت مهم تسهیل کنند.

او یکی از مهم‌ترین فرصت‌های صنعت شیلات کشور را توسعه پرورش ماهیان خاویاری دانست و گفت: با تلاش ۴۰ واحد از تلاشگران عرصه پرورش ماهیان خاویاری استان، ۲۳۰۰ تن گوشت ماهیان خاویاری و ۸ تن خاویار پرورشی تولید و به بازار عرضه شد که در تامین بخشی از پروتئین موردنیاز جامعه، اشتغالزایی و درآمد نقش مهمی ایفا می‌نماید.

مدیرکل شیلات مازندران در ادامه به جایگاه ممتاز و برتر شیلات مازندران در آبزی پروری و پرورش ماهیان خاویاری پرداخت و افزود: در مازندران به هر میزان ماهیان خاویاری تولید شود بخاطر اعتبار خاویار خزر، بازار هم در داخل و هم خارج از کشور وجود خواهد داشت.

print

پاسخی بگذارید