تاریخ: ۲۲:۲۸ :: ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایمن‌سازی محور کندوان

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده چالوس از اختصاص بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایمن سازی جاده کوهستانی کندوان خبرداد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،به نقل از ایرنا  جاده کرج – چالوس به طول حدود ۱۶۰ کیلومتر از آنجایی که نیمی از آن در حوزه جغرافیایی شهرستان چالوس واقع شده و به کندوان شهرت دارد از دیرباز تاکنون این محور به علت گذر از میان رشته کوه های صخره ای البرز در نقاطی آبستن حوادثی نظیر ریزش سنگ و رانش کوه بوده و بر اثر این حوادث غم انگیز شمار زیادی از عابران سواره رو را به کام مرگ کشانده است.
برابر آمار فقط در سال جاری دستکم ۹ نفر از مسافران در حال گذر در این مسیر بر اثر سقوط تخته سنگ های بزرگ از ارتفاعات به روی سقف خودروهایشان جانشان را از دست دادند و عده زیادی هم پس از مجروح شدن برای مداوا روانه مراکز درمانی خطه غرب مازندران شدند.

آنچه گزارش شده حدود ۱۴ نقطه حادثه خیز در نقاطی از جمله کف هزار چم، دره هریجان، ورودی تونل های سیاه بیشه روستای ولی آباد، هفت برادران، تونل سه قلو، قبل از مجتمع هزار چم، راهدارخانه هزار چم و رستوران صورتی از سوی کارشناسان امر شناسایی شده است.

مهدی صفایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اگرچه در تابستان امسال به صورت دوره ای چندین بار عملیات لق گیری سنگ ها در نقاطی نظیر کمر زرد و هریجان انجام گرفت منتهی به علت آمد و شد زیاد خودرو ها فرصت برای ایمن سازی کامل مسیر فراهم نشد.

این مسوول اظهار کرد : اعتبار ایمن سازی کامل این محور با انعقاد قرارداد با ۲ پیمانکار انجام گرفته و امضا شده و از روز دوشنبه هفته جاری عملیات نصب کالری، فنس کشی و لق گیری سنگ ها در این محور را آغاز می شود.

اختصاص بیش از یک‌هزار میلیارد ریال برای ایمن سازی کندوان

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس گفت : اطلاع رسانی لازم در هفته پیش برای اعمال محدودیت ترافیکی و انسداد مسیر در برخی از روزهای هفته به مدت یک ماه انجام گرفته و از این بابت برای عملیاتی شدن این طرح مشکلی برای پیمانکاران وجود ندارد.

طبق گزارش اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان چالوس این محور از ۲۳ مهر ماه تا ۲۴ آبان ماه سال جاری در ساعاتی از روز برای ایمن سازی مسدود می شود.
قرار است عملیات لق گیری، نصب توری و کالری از کیلومتر ۵۱ تا کیلومتر ۶۹ این محور واقع در محدوده سیاه بیشه تا پل زنگوله انجام گیرد
این محور برابر اعلام مسوولان مرتبط و در روزهای یکشنبه و دوشنبه حوالی ساعت ۶ صبح تا ۱۸ عصر و در روز چهارشنبه حوالی ساعت ۶ تا ۱۲ ظهر به روی عابران سواره رو مسدود خواهد شد.
پلیس راه استان هم روز گذشته طی گزارشی به رانندگان و مسافران توصیه کرده در این بازه زمانی که محدودیت های ترافیکی اعمال می شود از مسیرهای جایگزین هراز و سوادکوه استفاده کنند.
مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران هم با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰- ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه های استان است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند

print

پاسخی بگذارید