گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۸:۱۹ :: ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
۷۷۳ میلیارد ریال در صنعت گالیکش سرمایه‌گذاری شد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گالیکش در شرق استان گلستان گفت که در هفت سال گذشته بیش از ۷۷۳ میلیارد ریال برای راه‌اندازی ۱۴ واحد تولیدی در بخش صنعت این شهرستان سرمایه‌گذاری شد.

حسن رزاقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در این مدت ۶۸ فقره جواز تاسیس واحدهای صنعتی به طور عمده صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با پیش بینی سرمایه‌گذاری اولیه ۲ هزار و ۴۴۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای هزار و ۴۰۵ نفر در گالیکش صادر شد.

وی ادامه داد: از مجموع جواز تاسیس‌های صادر شده طی هفت سال گذشته در گالیکش، ۱۴ واحد تولیدی صنعتی با سرمایه گذاری ۷۷۳ میلیارد ریال با دریافت پروانه بهره‌برداری و اشتغالزایی ۲۴۲ نفر، وارد چرخه تولید شدند.

رزاقی از واگذاری زمین به ۳۲ طرح تولیدی صنعتی دیگر در گالیکش خبر داد و گفت: از این تعداد هفت طرح با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۵۰ نفر با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد درحال ساخت است.

وی با بیان اینکه تا قبل از سال ۹۳، فقط ۱۰ واحد تولیدی صنعتی در گالیکش فعال بود گفت که در هفت سال اخیر مجموع واحدهای صنعتی این شهرستان به ۲۴ واحد افزایش یافت.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گالیکش همچنین از پرداخت ۱۶۱ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به منظور رونق تولید ۲ واحد صنعتی این شهرستان درسال جاری خبر داد و گفت: پنج واحد دیگر نیز در نوبت دریافت این تسهیلات هستند.

رزاقی، کمبود زیرساخت و نبود زمین کافی در ناحیه صنعتی ۲۴ هکتاری گالیکش را از مهمترین موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران عنوان کرد و گفت: این شهرستان برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی جدید به ۵۰ هکتار زمین دیگر نیاز دارد.

وی افزود: تغییر کاربری زمین مورد نیاز استقرار صنایع در خارج از ناحیه صنعتی گالیکش با مخالفت محیط زیست و برای حفر چاه آب مورد نیاز بخش صنعت نیز با مخالفت امور آب مواجه‌ شد.

به گفته وی، بیشتر اراضی با قابلیت تغییر کاربری و ایجاد واحدهای صنعتی گالیکش در مناطق با شرایط ممنوعیت حفرچاه واقع هستند.

گالیکش سال ۱۳۸۹ با جدا شدن از مینودشت به عنوان شهرستانی مستقل معرفی شد.

شهرستان گالیکش حدود ۶۴ هزار نفر جمعیت مشکل از اقوام و مذاهب گوناگون دارد که ۵۵ درصد آن در ۶۳ روستا زندگی می کنند و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

print

پاسخی بگذارید