تاریخ: ۱۷:۰۸ :: ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
«کمبود زمین» مشکل اساسی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مازندران

استاندار مازندران گفت: کمبود زمین مشکل اساسی و مهم ترین دلیل کُندی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نقاط شهری و روستایی استان است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال , به نقل از  خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی پور روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن مازندران در ساری، بر لزوم تهیه بانک اطلاعاتی مورد نیاز با داشبورد مدیریتی تاکید کرد و اظهار داشت: در صورت تحقق این مهم بسیاری از مشکلات فراروی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان شناسایی و برای رفع آن نیز راهکارهای اصولی ارایه خواهد شد.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت شهرداری ها برای ساخت واحدهای مسکونی تاکید کرد و افزود: برای اجرای کامل تعهدات در طرح نهضت ملی مسکن باید یک برنامه زمانبندی تعریف شود تا بتوانیم متناسب با آن کارها را پیش ببریم.

مقام عالی دولت در مازندران، کمبود زمین را از عمده مشکلات فراروی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان عنوان کرد و گفت: زمین هایی که برای ساخت مسکن در شهرستان ها تعیین شد و دارای مشکل هستند شخص فرمانداران باید پاسخگو باشند و برای رفع مشکل نیز باید راهکار ارایه دهند.

حسینی پور خاطرنشان کرد: با هدف دستیابی به اهداف مورد نظر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تمام دستگاه های اجرایی استان موظف به همکاری با متولیان امر هستند.

وی تصریح کرد: مردم توقع دارند تا دولتمردان نسبت به انجام تعهدات خود در طرح نهضت ملی مسکن اهتمام بیشتری داشته باشند.

این مقام مسوول بیان کرد: مشکل مربوط به تامین زمین در مازندران باید در قالب ارایه راهکار درست و اصولی رفع شود. استاندار مازندران در بخش دیگر سخنان خود بر لزوم استفاده از ظرفیت انبوه سازان تاکید کرد و گفت که باید با ارایه مشوق های لازم به انبوه سازان، علاوه بر بازسازی بافت های فرسوده، نسبت به احداث مسکن نهضت ملی در این مناطق نیز اقدام کرد.

print

پاسخی بگذارید