تاریخ: ۱۱:۲۴ :: ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
ساخت ۸۵ هزار قطعه نیروگاهی در نیروگاه نکا

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا از ساخت ۸۵ هزار قطعه نیروگاهی در نیروگاه نکا خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال  نورالله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا در سی و ششمین یادواره ۳۳ شهید سرافراز نیروگاه شهیدسلیمی نکا و گرامیداشت مقام شهید خوشنام میهمان در نیروگاه و شهدای بسیج کارگری استان، گفت: ۸۵ هزار قطعه نیروگاهی طی سنوات گذشته در این نیروگاه ساخته شد.

او افزود: در شرایط تحریم سختگیرانه دشمنان تلاش‌های وسیعی برای بومی سازی قطعات انجام شد و تاکنون با پیگیری نیروگاه و به فعلیت رسیدن توانمندی تولیدکنندگان داخلی تعداد ۲ هزار و دویست قلم از قطعات حساس نیروگاهی بدست توانمند صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی بومی سازی شد.

ادبی همچنین از حذف کامل سوخت مایع در یکصد روز گذشته از چرخه مصرف نیروگاه خبر داد و گفت: با پیگیری‌های نیروگاه و مساعدت مسئولان ذیربط از ۲۷ خرداد تاکنون به مدت بیش از یکصد روز هیچ سوخت مایعی در نیروگاه مصرف نشد.

آیت الله محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در استان مازندران هم در این مراسم مداری، عشق به خدمت، ساده زیستی، بی رغبتی به دنیا و رعایت حقوق بیت المال را از ویژگی‌های شخصیتی شهدا برشمرد و گفت: شهدای ما عاشق خدمت به دین، ملت و مملکت بودند و هیچگاه مجذوب مال و مکنت و جاذبه‌های دنیا نشدند و تا آخر به پای آرمان‌های خود ثابت قدم ماندند.

او جامعه امروز را نیازمند بازشناسی و تبعیت از روحیه شهدا دانست و افزود: شهدای ما در رعایت حقوق بیت المال بسیار دقیق و حساس و با دل و جان عاشق و یاور انقلاب بودند و فرصت‌ها و موقعیت‌های خوب اجتماعی، زن و فرزند و تعلقات دنیوی نتوانست خللی در اراده‌های استوار آنان برای ادای وظیفه ایجاد کند، مسئولان ما نیز باید با تأسی از شیوه زندگی شهدا در راه ارائه خدمت صادقانه و رعایت حقوق بیت المال کوشا و حساس باشند.

آیت الله محمدی لائینی با استناد به روایات از شهدا به عنوان وارثان پیامبران و امامان (ع) یاد کرد و گفت: بیان نورانی حضرت امام راحل که فرمودند: «افتخار شهادت از خاندان نبوت و ولایت به پیروان آن‌ها به ارث رسیده است» ناظر بر همین مطلب است.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا در دوران دفاع مقدس طی سه مرحله در تاریخ‌های ۱۵ آذر سال ۶۵، هفتم مهر ۶۶ و چهارم خرداد ۶۷ آماج شدیدترین حملات دشمن بعثی قرار گرفت و در این بمباران‌ها ۲۵ نفر از کارکنان به فوز عظیم شهادت نائل آمدند، اما علیرغم گستردگی خسارات ایجاد شده با همت‌های بلند کارکنان دوباره احیاء شد و اکنون پس از بیش از ۴ دهه کارکرد همچنان بالنده و استوار در عرصه تولید برق کشور حضور مؤثری دارد.

این نیروگاه ۳۳ شهید و بیش از ۱۵۰ جانباز تقدیم آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی نموده است.

print

پاسخی بگذارید