تاریخ: ۱۶:۵۳ :: ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
استاندارمازندران: طرح‌های نیمه تمام مازندران تعیین تکلیف شود

استاندار مازندران از دومین سفر استانی رئیس جمهور تا پیش از اسفند ماه سال جاری به استان خبر داد و گفت : تمامی طرح های نیمه تمام باید در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف شود.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،به نقل از  خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان مازندران در ساری با اظهار این که بعضی از طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۳۰ درصد که از ۱۰ سال پیش رها شده، جلوه‌گر ناکارآمدی مسوولان شده است، افزود: طبق دستور شخص رئیس جمهور، ‌به هیچ عنوان نباید طرح های نیمه تمامی در استان وجود داشته باشد.

وی با ذکر این نکته که باید از فرصت مولد سازی برای تکمیل طرح های نیمه تمام که اختیار آن در استان وجود دارد، استفاده کرد، ادامه داد:‌ در سفر رئیس جمهور باید طرح هایی که آماده افتتاح است، در اسرع وقت عملیاتی شود. یعنی طرح هایی که قرار است در این سفر به صورت رسمی آیین افتتاح انجام می‌شود، باید حداقل یک ماه زودتر مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

استاندار مازندران با اظهار این که مدیران دستگاه اجرایی، از فرصت برخورداری بودجه وزارتخانه ها استفاده کنند، گفت: هنر مدیران دولت سیزدهم پیگیری دریافت بودجه طبق مقررات از وزارتخانه های مربوطه است.

حسینی پور تصریح کرد: به طور یقین بودجه مصوب، جوابگو تکمیل طرح های نیمه کاره گذشته نیست، بنابراین باید از بودجه وزارتخانه ها استفاده کرد، مشارکت و همکاری نمایندگان مجلس هم در دریافت بودجه از وزارتخانه ها هم مهم و اثر گذار است. تاکید می کنم مدیری که در چانه زنی در گرفتن اعتبار و بودجه تلاش کند، مورد حمایت دولت است.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که در مولد سازی به دلیل بخشی نگری که در دستگاه های اجرایی استان وجود دارد، ‌به درستی پیشرفتی حاصل نشده است، گفت: این در حالی است که طرح های عمرانی که رسوب ۱۵ تا ۲۰ ساله دارند، ‌باید از این فرصت سرمایه گذاری به نتیجه برسد.

حسینی پور با بیان این که طرح های عمرانی که زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان مازندران دارند باید از محل مولد سازی به نتیجه برسد، گفت:‌ یکی از مهمترین دغدغه های استان توجه به طرح های بهداشتی و درمان است.

استاندار :تمامی طرح‌های نیمه کاره مازندران باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود 

کاهش مشکلات پسماند و معضلات زیست محیطی مازندران در دولت سیزدهم

وی به اهمیت فعالیت های ۲ سال گذشته دولت سیزدهم نسبت به طرح های تولیدی و صنعتی مازندران اشاره کرد و گفت: کارخانه نساجی مازندران با دستور شخص رئیس جمهور به سر و سامان رسیده است، یعنی علاوه بر پرداخت دیون عقب مانده کارگران، ‌این خارخانه با ۵۰۰ نفر فعال شده است.

وی به توجه دولت نسبت به پسماند مازندران به عنوان یکی از دیگر دغدغه های مهم استان اشاره کرد و گفت:‌اکنون مجموعه زباله سوز نوشهر و ساری با تخصیص اعتبار و مدیریت جهادی به سرانجام خوبی رسیده است. این که تا ۱۳ سال زباله سوز ساری فقط ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد اما در ۲ سال دولت سیزدهم به ۹۶ درصد برسد، نشان دهنده اهتمام دولت به مقولات زیست محیطی و مدیریت پسماند استان است.

نماینده عالی دولت در مازندران به مشکلات دپو زباله در آمل و مشکلات نفوذ شیرابه به منابع آب سد هراز اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز با دستور شخص رئیس جمهور و تخصیص اعتبار در حال ساماندهی است.

وی با اشاره به ایجاد کارخانه زباله سوز ۵۰۰ تنی آمل که از سوی رئیس‌جمهور دستور خورده است، گفت:‌ حل معضلات زباله انجیل سی بابل نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مرحله خوبی از مدیریت رسیده است.

وی به مرکز درمان ناباروری حضرت فاطمه زهرا (س) ‌ شهرستان بابل اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به اهمیت اجرای طرح جوانی جمعیت و این که بیش از چهار هزار زوج نابارور در استان شناسایی شدند، این طرح باید هر چه زودتر راه اندازی شود.

وی به بیمارستان ۳۲ تخته خوابی بندپی بابل با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی، ‌ بیمارستان ۲۸۰ تخته خوابی بابلسر با ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد و گفت: ساخت دانشکده دارو سازی و پرستاری و مامایی، ۲ طرح مهم آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است که در سفر بعدی رئیس جمهور مورد اهتمام است.

استاندار مازندران با ذکر این نکته که سامانه ای از طرح‌های عمرانی در حال اجرا با تمامی مشخصات فنی باید روی میز مدیریتی استان قرار بگیرد، گفت: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری باید این سامانه را در اختیار داشته باشد تا نظارت سیستمی انجام شود.

حسینی پور با اظهار این که بعضی از طرح های عمرانی زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی سال ها در دید مردم قرار دارد و این طرح ها تداعی کننده ناکارآمدی مسوولان مازندران برای مردم شده است، ادامه داد:‌ اگر نظارت ها بر اجرای طرح های عمرانی انجام شود، مشکلات مردم حل و فصل می‌شود.

print

پاسخی بگذارید