تاریخ: ۲۰:۵۷ :: ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
ساخت ۱۳ هزار مسکن در روستاهای مازندران

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران درباره طرح جهش تولید مسکن روستایی، گفت: این طرح از سال گذشته شروع شده که در این زمینه ساخت ۱۳ هزار مسکن در دستور کار قرار که ۹ هزار واحد آن به مرحله بهره‌برداری و تکمیل رسیده است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،علی‌اصغر آسمانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: براساس سرشماری انجام شده تعداد ۳هزار و  ۶۷۱ روستا داریم که در این بین روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۲هزار و ۴۵۶ روستا است که برای همه طرح هادی تهیه شود.

وی با بیان اینکه  همه روستاهای مازندران دارای طرح هادی روستایی هستند، افزود: همچنین تعداد طرح‌های بازنگری شده یک‌هزار و ۱۷۱ روستا است که طرح ۱۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید بازنگری شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران اضافه کرد: همچنین چهار روستای وزارت گلوگاه، ارزت بهشهر، میچ رامسر و کرسام ساری به‌عنوان روستاهای دارای بافت با ارزش روستایی و  ۱۲ روستای مازندران به‌عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند.

آسمانی‌مقدم با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ بحث صدور سند در دستور کار داریم، گفت: تاکنون ۱۵هزار و ۴ جلد در روستاها بود و ۴ هزار و ۳۸۷ جلد سند در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت در مجموع ۱۹هزار و ۳۹۱ جلد سند صادر کردیم.

وی یادآور شد: از تعداد ۲هزار و ۹۵ منظومه روستایی در ۵۸ روستا اجرا شده است؛ به این صورت که  خدمات به صورت متمرکز در بحث اجتماعی و اشتغال دیده می‌شود‌

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران اظهار کرد: از محل اعتبارات قیر مصرفی، ۶۵۰ میلیارد و ۳۹۸ میلیون برای استان تخصیص دادیم که طی کمتر از دو سال حدود ۴۱۳ کیلومتر اجرای آسفالت در بافت روستاها داشتیم و هنوز درحال اجرا داریم.

آسمانی‌مقدم درباره طرح جهش تولید مسکن روستایی، گفت: این طرح از سال گذشته شروع شده که در این زمینه ساخت ۱۳ هزار مسکن شروع شده که ۹ هزار واحد آن به مرحله بهره‌برداری و تکمیل رسیده است.

print

پاسخی بگذارید