تاریخ: ۲۱:۴۲ :: ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
صید ماهی در خزر ممنوع شد

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح نارنجی، هرگونه فعالیت دریایی از جمله صید ماهی در آب‌های ساحلی این استان را از امروز چهارشنبه تا اوایل وقت فردا پنجشنبه، ناامن اعلام کرده است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال  ،به نقل از خبرنگار ایرنا،هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۱۵ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۲.۵ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد که بیشینه سرعت باد تا ۱۵ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا ۱.۸ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۲.۵ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

غرق شدن قایق ها و شناورهای کوچک، احتمال غرق شدن شناورهای متوسط و صید کیلکا، احتمال پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بندرگاه ها را از اثر مخاطره این سامانه ناپایدار دریایی عنوان کرد.

هواشناسی در اخطاریه سطح نارنجی دریایی خود نیز هرگونه فعالیت شناورهای کوچک متوسط و همچنین شناورهای صیادی را ممنوع اعلام کرد و نسبت به هرگونه فعالیت های بندری هشدار و بر لزوم مراقبت در تمام فعالیت های مرتبط تاکید کرد.

در این اخطاریه به مسافران و علاقه‌مندان به دریا توصیه شده است در طی این مدت علاوه بر خودداری از فعالیت‌های تفریحی، جوانب احتیاط را در نظر بگیرند.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

print

پاسخی بگذارید