تاریخ: ۷:۵۲ :: ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
تابستان در بهار؛ مازندران برمدار ۲۵ درجه

هواشناسی با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی تا چند روز آینده، پیش‌بینی کرد که میانگین دمای هوای مازندران در آخرین روز هفته جاری جمعه به ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،به نقل از خبرنگار ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی، مردم در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مازندران از امروز تا پایان هفته جاری شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و وزش باد خواهند بود و در ارتفاعات نیز در ساعات بعدازظهر و شب گاهی با افزایش ابر پیش‌بینی شده است.

با استقرار سامانه پایدار جوی و روند افزایشی دما در چند روز آینده، مطابق جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی، میانیگن دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی مازندران از ۲۲ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه افزایش در روز جمعه به ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد و در مناطق غربی نیز از ۲۰ تا ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر، در آخرین روز هفته جاری با چند درجه افزایش بین ۲۲ تا ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز همانند شهرهای ساجلی و جلگهای شاهد گرم‌تر شدن هوا خواهند بود به گونه ای که میانگین دمای هوای این مناطق از ۱۵ تا ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز،‌ با چند درجه افزایش در روز جمعه به ۲۰ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای می رسد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، در روز شنبه هفته آینده هوا صاف تا نیمه ابری و از اوایل شب همراه با وزش باد به نسبت شدید، افزایش ابر و با احتمال بارش پراکنده باران و با وزش باد همراه خواهد بود.

print

پاسخی بگذارید