با حضور وزير نيرو و از طریق ویدئو کنفرانس
گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۲:۰۳ :: ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
پروژه افزایش توان عملی تولید نیروگاه نکا به ظرفیت۲۳ مگاوات به بهره برداری رسید

  در دهمین هفته پویش هرهفته الف_ب_ایران، و با اجرای پروژه های رفع موانع و محدودیتهای تولید، پروژه افزایش توان عملی تولید نیروگاه شهیدسلیمی نکا به ظرفیت۲۳ مگاوات توسط وزیر نیرو به بهره‌ برداری رسید. 

 دکتر رضا اردکانیان در ادامه هفته های به ثمر نشستن نهضت خدمت رسانی این وزارتخانه، بطورهمزمان و از طریق ویدیو کنفرانس ۴۳ طرح صنعت برق را با اعتباری بالغ بر ۴۴۶ میلیارد تومان در بخشهای توزیع، فوق توزیع و نیروگاهی در استانهای خوزستان، خراسان شمالی و مازندران به بهره برداری رساند.

 در این ارتباط زنده، محسن نعمتی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا ضمن ارائه گزارشی از اقدامات نیروگاه در سالهای اخیر بخصوص اقدام جهادی کارکنان نیروگاه درتعمیرات غیرمترقبه توربین فشار ضعیف واحد چهار بخار درتیرماه جاری افزود: ۱۲ پروژه رفع محدودیت تولید در نیروگاه نکا با هدف ارتقاء توان عملی و استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود واحدها با حدود ۳۳۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اجرا شد که نسبت به افزایش توان حاصل شده کمتر از ۱۰ درصد هزینه سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای احداث واحد بخار جدید می‌باشد.

 نعمتی ادامه داد: واحدهای نیروگاهی در اثر افزایش عمر و مدت زمان بهره‌برداری، با افت میزان تولید و راندمان مواجه می‌شوند، برای جبران این مشکل و ارتقاء بهره وری واحدها، کم هزینه ترین و زودبازده ترین اقدام اجرای طرح‌های بهینه‌سازی در واحدهای نیروگاهی میباشد. 

 در همین راستا با بررسی عملکرد تولید واحدهای نیروگاه نکا در تابستان ۹۸ و مقایسه آنها با مقادیر توان نامی واحدها، میزان انحراف واحدها مشخص و با بررسی وضعیت هر یک از تجهیزات، اشکالات و نقاط ضعف واحدها شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام گردید.

  وی گفت: از جمله اهداف اجرای این پروژه میتوان به رفع محدودیت تولید واحدها به میزان ۲۳ مگاوات، کاهش مصرف آب دمین به میزان ۲۰ مترمکعب در ساعت، بهبود راندمان، کاهش نرخ خروج اضطراری و افزایش پایداری و ضریب آمادگی واحدها، کاهش میزان مصرف داخلی و سوخت واحدها و همچنین استفاده از توان متخصصان داخلی و کمک به رونق اقتصادی و جلوگیری از خروج ارز از کشور  اشاره نمود.

 همچنین در مدت زمان اجرای این پروژه، برای یکصد نفر فرصت اشتغال ایجاد شد.

print

پاسخی بگذارید