تاریخ: ۱۱:۰۷ :: ۱۳۹۷/۰۹/۰۸

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان گفت: آب در این استان طبق استانداردهای جهانی، از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

به گزارش اقتصاد شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان سید محسن حسینی در حاشیه بازدید مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، فرماندار رشت و اعضای شورای پدافند غیرعامل این شهرستان از تصفیه خانه بزرگ گیلان، با اشاره به عملکرد این تصفیه خانه بیان داشت: این تصفیه خانه از تصفیه خانه های بزرگ گیلان به شمار می رود که در ۱۳۷۲ ساخته شده و منابع آب خام آن از رودخانه های سپیدرود و شهر بیجار تامین می شود و در حال حاضر آب ۱۰ شهر را تأمین می کند.
حسینی با اشاره مراحل تصفیه عنوان کرد: تصفیه آب مراحل بسیار پیچیده و دشواری دارد که مراحل تأمین ، تصفیه، تولید و انتقال از مراحل سخت محسوب می شود.

مدیرعامل آبفای استان با اشاره به وضعیت منابع آبی در گیلان اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش عوامل مجموعه اعم از توزیع و بهره برداری در وضعیت خوب و مطلوب در این حوزه بسر می بریم که در این زمینه طبق استاندارد های جهانی پیش می رویم و همچنین آب گیلان طبق استاندارد های جهانی از کیفیت مطلوبی برخورداراست.
حسینی با اشاره به شوک های قطع ، تولید و انتقال به شبکه های آبی بیان داشت: آب صاف وقتی پمپاژ می شود وارد مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی در منطقه سراوان خواهد شد و ما تلاش می کنیم که وضعیت این مخزن را در حالت استاندارد قرار دهیم و بعنوان یک مخزن ذخیره مطمئن و در زمانی که شوک های تولید قطع برق داریم، این مخازن می تواند شهر را پوشش دهند.
مدیرعامل آبفای استان گیلان گیلان تصریح کرد: یک مخزن در شرق گیلان وجود دارد که شهرهای آستانه اشرفیه، کیاشهر، سیاهکل و شهرهای تابعه را تحت پوشش قرار می دهد و البته این مناطق نیز خطوط انشعاب دریافت کردند، علاوه بر این در شهرهای دیگر هم مخزن ذخیره قرار داده ایم که این ذخایر می تواند پشتوانه مناسبی در حوزه آب در مواقع حساس باشد.
حسینی با اشاره به پروژه های دست اجرای آبفای گیلان اظهار داشت: برنامه دیگری که ما پیگیر آن هستیم ایمنی آب است که خروجی این طرح منجر به پروژه ای شد که در راستای حفظ کیفیت آب خام از سد شهر بیجار تا آبگیر پیگیری می شود و این طرح بصورت مطلوب با همکاری دستگاه های اجرایی در حال پیگیری است.
مدیرعامل آبفای گیلان افزود: در واقع ما پایش و کنترل کیفیت را از منابع آب خام تا جایی که آب بدست مشترکان برسد، انجام می دهیم.
امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان نیز با اشاره به ایمن سازی بخش آب بیان کرد: با توجه به حساسیت های زیرساخت آب، این حوزه مستلزم رعایت و حفظ اصول پدافند غیرعامل می باشد.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با اشاره به حساسیت حوزه آب افزود: شرایط تامین و تصفیه حوزه آب از حساسیت بالایی برخوردار است، لذا اگر اتفاقی در این زمینه رخ دهد تبعات بسیار پیچیده ای برای اجتماع و بهداشت جامعه به همراه خواهد داشت.
محمدپور با اشاره به رسالت پدافند غیرعامل گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور که بنا بدستور مقام معظم رهبری تشکیل شد، دو رسالت بسیار مهم دارد که یکی حفاظت از زیرساخت ها و دیگر حفاظت از جان و مال مردم است.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان افزود: یکی از اهداف و وظایف ما در این رسالت، استمرار خدمات ضروری در مواقع تهدید زاست که در مواقع بحرانی مردم دچار آسیب نشوند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان اذعان داشت: مبنای کار سازمان پدافند غیرعامل کشور بر اساس تهدیدات است، همچنین تهدیدات به دو بخش طبیعی و غیرطبیعی تقسیم می شوند که منشاء تهدیدات عمدی یا غیرعمدی می باشد.
محمدپور زیرساخت آب را بسیار حساس و مهم خواند و خاطرنشان کرد: تصفیه خانه بزرگ آب گیلان آب ۱۰ شهر را تامین می کند، لذا با توجه به اینکه آب از حوزه های مهم محسوب می گردد، باید اقدامات لازم به جهت ارتقاء و امنیت این حوزه انجام پذیرد.

print

پاسخی بگذارید