تاریخ: ۱۲:۴۳ :: ۱۳۹۷/۰۳/۲۰

معاملات فرابورس در دومین روز کاری هفته در حالی پایان یافت که شاخص کل فرابورس با بیش از ۲ واحد کاهش به ۱۱۰۴ واحدی رسید.

در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس شاهد جا به‌ جایی بیش از ۶۱۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۷۰۶ میلیارد ریال بودیم که این نشان‌دهنده بیش از دو برابر شدن حجم معاملات نسبت به روز گذشته است.

بر اساس این گزارش، در این میان نماد «ذوب» با نزدیک به ۲۹۰ میلیارد ریال ارزش و بیش از ۳۴۱ میلیون جابه‌جایی سهم در ۱۲ هزار و ۸۲۰ نوبت معاملاتی، بیشترین ارزش و حجم معاملاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص داد.

همچنین در روزی که گذشت ۷۱ میلیون و ۷۳۰ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۲۶ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال در سه تابلو بازار پایه جا به‌ جا شد. امروز همچنین معامله بیش از ۸ میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر ۱۳۱ میلیارد ریال رقم خورد.

بازار اوراق با درآمد ثابت

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیش از یک میلیون ورقه بهادار با ارزشی بالغ بر ۹۵۹.۵ میلیارد ریال جا به‌ جا شد که با تغییر مالکیت بیش از ۲۹۹ هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از ۲۵۲ میلیارد ریال، «اشاد۹» بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز این بازار به خود اختصاص داد.

تابلو تسهیلات مسکن

نگاهی به معاملات تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد امروز بیش از ۶۵ هزار ورقه تسه با ارزشی بیش از ۴۲ میلیارد ریال معامله شده است و امتیاز تسهیلات مسکن آبان ۹۶ با بیشترین حجم و ارزش همچنان در صدر معاملات این تابلو قرار دارد.

در میان نمادهای فرابورسی نیز، ۳ نماد «ذوب»، «ثتران» و «زاگرس» به ترتیب پُربیننده‌ترین نمادها بودند و نمادهای «مارون» و «زاگرس» در مجموع با بیش از ۴ واحد تاثیر، منفی‌ترین اهرم‌های‌ شاخص کل فرابورس شناخته شدند.

print

پاسخی بگذارید