رئیس اداره تعاون نوشهر اعلام کرد
مشکل در جذب تسهیلات اشتغال روستایی در نوشهر

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشهرگفت: جذب تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر دراین شهرستان با مشکلات و موانع فراوانی مواجه است.

حمید خزایی پول ایجاد محدودیت رشته ای و اولویت بندی رسته ها، عدم همکاری برخی از نهادها در تمدید و صدور مجوزها از سوی ادارات محیط زیست، دامپزشکی و منابع طبیعی و آبخیزداری و کم کاری بانک ها را از علت های اساسی کندی روند جذب تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر در این شهرستان برشمرد.
وی افزود: به عنوان نمونه تعداد زیادی طرح به ارزش حدود ۱۲ میلیارد تومان در قالب اشتغال روستایی به بانک ها معرفی شد ولی به علت وجود چنین مشکلاتی این اعتبار جذب نشد و متاسفانه حدود چهارمیلیارد تومان آن برگشت خورده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشهر گفت: اکنون حدود هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از این اعتبار باقی مانده ، حدود چهارمیلیارد تومان آن جذب شده و در خوش بینانه ترین حالت شاید بتوان تا پایان آبان ماه که آخرین فرصت جذب این تسهیلات بوده ، حدود ۶ میلیارد تومان در مجموع جذب کرد.
خزایی پول با بیان اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارگروه اشتغال نقش دبیری، هماهنگی و تائید طرح های معرفی شده از سوی ادارات را دارد با ابراز تاسف ادامه داد: خیلی از ادارات با گذشت نزدیک به یکسال از تصویب این طرح از سوی دولت یک طرح اشتغالزایی را به این نهاد معرفی نکرده اند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نوشهر گفت: در گذشته حدود ۳۷ طرح در قالب اشتغال روستایی با پیش بینی حدود چهارمیلیارد تومان به بانک ها معرفی و جذب شده است و نوع فعالیت ها نیز در زمینه کشاورزی، بومگردی ، گردشگری ، خیاطی و تجاری بوده است.
خزایی افزود: در زمینه اشتغال فراگیر نیز حدود ۵۰ طرح به کارگروه فنی اشتغال استان معرفی شده که از این تعداد ۴۷ طرح برای عقد قرارداد به بانک های عامل فرستاده شد و متقاضیان درحال پی گیری تشکیل پرونده، ارائه وثیقه و جذب تسهیلات پیش بینی شده در قالب این طرح ها هستند.
وی میزان اعتبار درنظرگرفته شده در قالب اشتغال فراگیر در شهرستان نوشهر را حدود ۳۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که از این اعتبار تاکنون حدود ۱۷ میلیارد تومان آن دراین شهرستان جذب شده است.
طرح اشتغال فراگیر موضوع بند الف و ب تبصره ۱۸ با اعتباری معادل ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای کل کشور در نظر گرفته شده که سهم مازندران در سال جاری حدود ۷۵۰ میلیارد تومان است.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید