عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد
تاریخ: ۸:۵۶ :: ۱۳۹۷/۰۴/۰۷

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: خبر ایجاد بازار ثانویه ارز، باعث کاهش نسبی قیمت دلار در روزهای اخیر شده است.

به نقل از خانه ملت، احمد انارکی محمدی با اشاره به کاهش نرخ دلار در روزهای اخیر، اظهار داشت: یکی از ایراداتی که به دولت وارد بود این بود که تیم اقتصادی تنها به بازار رسمی توجه می کرد و بازار غیر رسمی و ثانویه را رها کرده و همین امر باعث افزایش افسارگسیخته نرخ ارز شده بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی از رئیس بانک مرکزی موضوع نرخ دلار را پیگیری می کردیم اصرار داشت که تنها یک رقم در این زمینه وجود دارد اما در بازار غیر رسمی ارقام بالایی مبادله می شد که اگر دولت نیم نگاهی به این بازار داشت می توانست ارزها را هدایت کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: دولت با دخالت نکردن در بازار ثانویه از زیر هدایت ارزهای سرگردان شانه خالی کرد و افراد توانستند ارز خود را با هر قیمتی که می خواهند به فروش برسانند از سوی دیگر متقاضی نیز برای رفع نیاز خود زیر بار هر قیمتی رفت.

وی گفت: ارزها در بازار غیر رسمی به دست دلالان افتاد و بدون نظارت بر خرید و فروش این افراد قیمت دلار افزایش یافت و حباب نجومی ایجاد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به راه اندازی بازار ثانویه ارز در آینده نزدیک، اظهار داشت: از زمانی که دولت زیر بار ایجاد بازار ثانویه ارز رفته است و تا حدودی بازار سامان یافته است شاهد روند کاهشی قیمت دلار هستیم.

انارکی محمدی در ادامه به مزایای بازار ثانویه اشاره کرد و گفت: در بازار متشکله ارزی مردم می توانند ارز مورد نیاز خود را توافقی تهیه کند و با نظارت دولت بر این بازار دست دلالان کوتاه می شود.

وی در خصوص میزان کاهش قیمت دلار به واسطه بازار ثانویه گفت: بیش از آنکه قیمت دلار چه رقمی می شود مهم این است که ثبات به بازار بیاید.

print

پاسخی بگذارید