گروه: مذهبی
تاریخ: ۲۱:۰۳ :: ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
از جنبش های دانشجویی تا حمایت آمریکا از عربستان

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که می خوانیم:

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که  از پر رنگ ترین آن پرداختن به روز دانشجو به بهانه شانزدهم آذر بود در این باره  می خوانیم:

نقش جنبش دانشجویی در پیروزی انقلاب ستودنی است

حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های نماز جمعه ساری نامگذاری 16 آذر ماه به عنوان روز دانشجو را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: آنان در چنین روزی در سال 1332خورشیدی با اظهار مخالفت با حضور معاون رییس جمهوری آمریکا در کشورمان، آزادگی و ضد استکبار بودنشان را به نمایش گذاشتند.
وی گفت: دانشجویان انقلابی با شهادت خویش در چنین روزی جنبش دانشجویی را بنیان نهادند.
خطیب جمعه ساری افزود: امام راحل و رهبر معظم انقلاب نسبت به دانشجو و معلم عنایت بسیار زیادی داشتند و این دو فقیه بزرگوار همواره از معلم و دانشجو به عنوان افتخارات فرهنگی و سیاسی کشور یاد کرده و اعتقاد داشته اند که وجود آنان در ترویج احکام الهی نقش ارزنده ای دارد.
قاسمی افزود: پایندی به مبانی انقلاب، پایبندی به استقلال همه جانبه، اهمیت دادن به آرمانهای بلند انقلاب، دشمن شناسی و تقوای الهی از ویژگی های جنبش دانشجویی است.
وی ادامه داد: جنبش دانشجویی عامل ترس و وحشت دشمنان است و بدخواهان نظام برای رخنه در این جنبش مقدس و انقلابی نقشه های بسیاری در سر دارند که سطحی نگریستن، افتادان در دامان احزاب، بی تفاوتی نسبت به وقایع سیاسی و فاصله گرفتن از نظام از مهم ترین آنهاست.
قاسمی گفت: به رغم توطئه های شبانه روزی دشمن، جنبش دانشجوی همواره یار و یاور ولایت فقیه بوده و راه همکلاسی های 16آذر را ادامه می دهند.
امام جمعه موقت ساری همچنین حمایت آمریکا از عربستان صعودی را اقدامی ننگین دانست و افزود: در نادانی و ظلم آنها بس که خبر نگار منتقد خویش را قطعه قطعه کرد و بقایای جسدش را در اسید حل کردند.
وی گفت: حمله ناجوانمردانه رژیم صعودی به سرکردگی آمریکا به یمن و کشتار وحشیانه مردم بیگناه این کشور دلیلی دیگر از عدم رعایت حقوق بشر است.

دانشجویان‌ برای عظمت و استقلال کشور ایستادگی کنند

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو گفت: دانشجویان و جوانان برای عظمت و استقلال کشور ایستادگی و مقاومت کنند.

 آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه گرگان اظهار داشت: عده ای تلاش می کنند شهادت 3 دانشجوی حق طلب به دست رژیم پهلوی در اعتراض به سفر نیکسون به ایران در 16 آذر سال 32 را حرکتی در راستای طرفداری از آمریکا معرفی کنند در حالی که این اقدام اعتراض آمیز برای دفاع از ایران و جلوگیری از دخالت بیگانگان در سرنوشت کشور بود .
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: صلابت و شجاعت دانشجویان پس از انقلاب اسلامی بسیار بیشتر شده و به همین دلیل این قشر باید راهی که درگذشته برای دفاع از عزت انقلاب اسلامی و حاکمیت طی شده را ادمه دهد.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله گلپایگانی و آیت الله دستغیب در آستانه فرا رسیدن سالروز رحلت و شهادت این 2 روحانی مبارز گفت: برای آبیاری درخت انقلاب، شخصیت ها ، دانشجویان، دانشمندان و بزرگانی همچون این 2 شخصیت روحانی و شهیدان مطهری، هاشمی نژاد، باهنر، مفتح و بسیاری دیگر به شهادت رسیدند اما خللی در حرکت روند انقلاب ایجاد نشد.

جرقه استقلال طلبی از دانشگاه زده شد

خطیب جمعه رشت در خطبه های این هفته نماز جمعه همزمان با 16 آذر روز دانشجو گفت : جرقه استقلال طلبی و مبارزه با استکبار جهانی از دانشگاه زده شد.

آیت الله رسول فلاحتی اظهار داشت : خوشبختانه ، روحیه اسلام خواهی و اسلام طلبی در جوانان نسل چهارم ما موج می زند و مفتخریم جوانان کشور روح دینداری و استقلال طلبانه بر مبنای دین دارند.
وی با بیان اینکه افتخار می کنیم که ایران اسلامی هیچ گاه آغاز گر جنگ نیست،افزود : امروز ایران اسلامی در همه نقاط دنیا ،جای پای مردمی دارد و همه مستضعفان جهان خواهان حرکت استقلال طلبانه ایران هستند.
وی ادامه داد: ما نه جنگ افروزیم نه آغاز گر جنگ ،اما اگر کسی دست از پا خطا کند ملت ایران او را سر جای خود خواهد نشاند.
آیت الله فلاحتی دربخش دیگری از سخنانش گفت: عده ای می گویند آمریکا از برجام عقب نشینی کرد که پایش را کنار بکشد و اروپا را متلاشی کند ؛ اما به نظر می آید این بصیرت و آگاهی ملت ها در جهان است که برای رهایی، راه انقلاب اسلامی را در پیش می گیرند و امیدواریم عربستان نیز این الگو پذیری را از انقلاب اسلامی ایران داشته باشد.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید