نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نماز جمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۱۸:۰۶ :: ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
از گرانی و مشکل معیشتی تا رسیدگی مسئولان به مردم

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که  در این باره  می خوانیم:

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که  گرانی و مشکلات معیشتی به همراه تاکید بر رسیدگی مسئولان به امورات مردم و اشاره به 27 آذر ماه  روز وحدت حوزه و دانشگاه از موضوعات مورد اشاره خطیبان جمعه این استان ها بوده است که در این باره می خوانیم:

خطیب جمعه گرگان: مسوولان به فکر حل مشکل گرانی باشند

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نمازجمعه این هفته گرگان اظهار داشت: در روزهای گذشته نرخ ارز و طلا کاهش یافته اما قیمت کالاها در بازار همچنان به سیر صعودی خود ادامه می دهد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در این شرایط نبود نظارت کافی در بازار به تداوم گرانی ها دامن می زند که لازم است سازمان تعزیرات حکومتی با گران فروشان و سوء استفاده کنندگان برخورد قانونی کند.
امام جمعه گرگان همچنین با اشاره به فرارسیدن 27 آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: دین و علم، دو شعبه از یک حقیقت هستند که دشمنان نظام همواره سعی در جدا کردن اینها از یکدیگر دارند.
آیت الله نورمفیدی ابراز امیدواری کرد که پیوند حوزه و دانشگاه، وحدت را برای استقلال کشور مستدام بدارد.
وحدت حوزه و دانشگاه، یکی از هدف های برجسته حضرت امام خمینی رحمه الله قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود و روز 27 آذر به مناسبت شهادت آیت اللّه دکتر محمد مفتح از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شد.

اعتقادات مردم دستخوش تحریم و ترور قرار نمی گیرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود: تشییع جنازه باشکوه 2 شهید که در عملیات تروریستی منافقین در هفته اخیر در چابهار به شهادت رسیدند بر همگان ثابت کرد که مردم به رغم مشکلات اقتصادی و تحریم های ناجوانمردانه، همواره آرمان های شهدا را پاس می دارند.
وی ادامه داد: تحریم های پی در پی، ترورهای شخصیت های بلند پایه نظام و انواع خدعه و نیرنگ هایی که به طور مستمر از سوی دشمنان درحال اجراست در مقابل اراده مردم شهید پرور و ولایی راه به جایی نبرده و نخواهد برد.
نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری گفت: مخالفت با سلاح های موشی از دیگر ترفندهای دشمنان است که بدین وسیله از قدرت نظامی جمهوری اسلامی بکاهند تا بتوانند به میهن اسلامی ما تجاوز کنند.
وی اضافه کرد: همه دنیا می دانند که ما سلاح موشکی را صرفا برای دفاع می خواهیم و قصد هیچگونه تخریب و تجاوزی نداریم.
خطیب جمعه ساری گفت: دشمنان قسم خورده نظام که با توطئه های خود اینگونه می پنداشتند که انقلاب اسلامی پیش از تولد نخستین سالش ساقط خواهد شد، در ماه های آتی شاهد چهلمین سالگرد این واقعه با شکوه خواهند بود.
وی تکریم به شهیدان را بزرگترین وظیفه همگان دانست و افزود: با ادامه راه آنان و پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، قطعا شاهد جهانی شدن اسلام خواهیم شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مازندران گفت: مقدمه این حرکت بزرگ از فرانسه آغاز شد و به طور یقین به سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی سرایت خواهد کرد.

امام جمعه رشت:به بیمارستان های دولتی گیلان رسیدگی کنید

به گزارش ایرنا،خطیب جمعه رشت افزود: گیلان ازاین بابت از سایر استان ها خیلی عقب افتاده تر است و این در حالی است که ما پزشکان و متخصصان حاذقی داریم.
آیت الله فلاحتی با بیان این که ساخت بیمارستان یکهزار تختوابی لاکانشهر رشت نیز تصویب شده اما هیچ خبری از آغاز به کار آن نیست متذکر شد: با توجه به فرسودگی بیمارستان های دولتی ، از دولتمردان تقاضا داریم بیمارستان های ما تجهیز و همچنین احداث بیمارستان یکهزار تختخوابی لاکانشهر رشت آغاز شود.
امام جعمه رشت در ادامه سپاه را نهادی مقدس و برگرفته از مردم عنوان کرد و زیر سئوال بردن آن را ناجوانمردانه و به مثابه حمله به انقلاب اسلامی دانست.
وی افزود: همچنین بعضی از مسئولان در مورد سند الگوی اسلامی ایرانی صحبت می کنند و این الگو را برای سال 1400 ترسیم کرده اند که مسئولان باید از هم اینک این سند را ارایه دهند.
وی تصریح کرد: نقشه دشمن در سه بخش فشار اقتصادی ، فشار روانی و فشار عملی پایه ریزی شده که در این بین برخی عناصر انقلابی از راه برگشته و برای حل مشکلات دل به بیگانگان بسته اند.
امام جمعه رشت در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به مسئله گرانی و تورم اظهار داشت: دولت وعده هایی داده که با این تورم و گرانی موجود ، دستمزدهای کارگران را افزایش می دهد که این دستمزدها باید به گونه ای باشد که آنان بتوانند با این تورم و گرانی مقابله و مبارزه کنند.

print

پاسخی بگذارید