تاریخ: ۱۶:۰۳ :: ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
گردشگران و اتباع خارجی در آستارا به صرافی های مجاز مراجعه کنند

کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرمانداری آستارا طی مصوبه ای، گردشگران و اتباع خارجی را از رجوع به دلالال ارز برای مبادلات ارزی نهی و به مراجعه به صرافی های مجاز توصیه کرد.

به گزارش اقتصاد شمال ،معاون فرماندار آستارا  در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری این شهرستان گفت: اتباع و گردشگران خارجی برای مبادله دلار یا منات به صرافی ها و دلالان ارز مراجعه می کنند و احتمال سودجویی برخی افراد از آنها وجود دارد و متقاضیان ارز برای امکان پیگیری حقوقی مبادلات ارزی خود، به صرافی های مجاز مراجعه کنند.
سامان ساسانیان افزود: 30 تا 40 صراف در آستارا به خرید و فروش ارز مبادرت می ورزند و پلیس آگاهی و دستگاه های نظارتی باید به عملکرد آنها نظارت کنند.

وی ادامه داد: ایجاد صرافی در محوطه پایانه گمرک آستارا در جلسات گذشته کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب شده که در صورت تحقق، بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد.
ساسانیان همچنین با اشاره به گرانی لوازم آرایشی و بهداشتی، خطر تولید و عرضه انواع بدلی و جعلی آن را خاطرنشان شد و دستگاه های نظارتی را به کنترل کالاهای مربوطه در بازار فرا خواند.
او گفت: لوازم بهداشتی و آرایشی با سلامت جامعه در ارتباط است و در صورت توزیع انبوه انواع جعلی و بدلی آن، احتمال بیماری و مشکلات جسمی در مصرف کنندگان آن وجود خواهد داشت.
محسن آهنی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز در این جلسه از اعمال 30 مورد بازرسی و سه گشت مشترک با عوامل اداره های مرتبط از بازارهای این شهرستان و معرفی دو متخلف صنفی به اداره تعزیرات حکومتی خبر داد.
شهرستان گردشگرپذیر بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و بیش از 50 هزار واحد صنفی در آن فعال است.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید