تاریخ: ۲۲:۵۵ :: ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
مجلس به کدام وزرای پیشنهادی رئیسی رای اعتماد داد؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ۱۹ وزیر پیشنهادی آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به ۱۸ نفر از آنان رای اعتماد دادند.

نتایج رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به این شرح است:

حسین باغگلی با تعداد ۷۶ رای موافق و ۱۹۳ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع نتوانست به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از مجلس رای اعتماد بگیرد.
عیسی زارع پور با تعداد ۲۵۶ رای موافق و ۱۷ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات رای اعتماد مجلس را گرفت.
سید اسماعیل خطیب با تعداد ۲۲۲ رای موافق و ۴۸ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات با رای موافق و رای مخالف رای اعتماد مجلس را گرفت.
احسان خاندوزی با تعداد ۲۵۴ رای موافق و ۲۵ رای مخالف و ۸ رای ممتنع  به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی رای اعتماد مجلس را گرفت.
حسین‌امیر عبداللهیان با تعداد ۲۷۰ رای موافق و ۱۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه رای اعتماد مجلس را گرفت.
بهرام عین اللهی با تعداد ۲۱۴ رای موافق و ۵۵ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع  به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رای اعتماد مجلس را گرفت.
حجت‌الله عبدالملکی با تعداد ۱۹۱ رای موافق و ۷۷ رای مخالف ۱۳ رای ممتنع و باطله ۵ رای به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی رای اعتماد مجلس را گرفت.
سیدجواد ساداتی نژاد با تعداد ۲۵۳ رای موافق و ۲۷ رای مخالف و ۴ رای ممتنع به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی رای اعتماد مجلس را گرفت.
امین‌حسین رحیمی با تعداد ۲۷۷ رای موافق و ۵ رای مخالف  ۳ رای ممتنع به عنوان وزیر پیشنهادی دادگستری رای اعتماد مجلس را گرفت..
امیر سرتیپ ستاد دکتر محمد رضا آشتیانی با تعداد ۲۷۴ رای موافق و ۴ رای مخالف ۴ رای ممتنع رای باطله ۲ به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح رای اعتماد مجلس را گرفت..
رستم قاسمی با تعداد ۲۶۷ رای موافق و ۱۴ رای مخالف ۴ رای ممتنع  به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی رای اعتماد مجلس را گرفت..
سیدرضا فاطمی امین با تعداد ۲۰۵ رای موافق و ۶۰ رای مخالف ۱۴ رای ممتنع  رای باطله ۶ به عنوان  وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت رای اعتماد مجلس را گرفت.
محمدعلی زلفی گل با تعداد ۲۱۰ رای موافق و ۵۶ رای مخالف ۱۹ رای ممتنع به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری رای اعتماد مجلس را گرفت..
محمدمهدی اسماعیلی با تعداد ۱۸۱ رای موافق و ۷۷ رای مخالف ۲۸ رای ممتنع به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی رای اعتماد مجلس را گرفت..
احمد وحیدی با تعداد ۲۶۶ رای موافق و ۱۶ رای مخالف ۳  رای ممتنع  به عنوان وزیر پیشنهادی کشور رای اعتماد مجلس را گرفت..
سید عزت الله ضرغامی با تعداد ۲۶۲  رای موافق و ۱۳ رای مخالف ۶ رای ممتنع  رای باطله ۵ به عنوان  وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رای اعتماد مجلس را گرفت.
جواد اوجی با تعداد ۱۹۸ رای موافق و ۷۰ رای مخالف  ۱۸  رای ممتنع  به عنوان وزیر پیشنهادی نفت رای اعتماد مجلس را گرفت.
علی اکبر محرابیان با تعداد ۲۲۰ رای موافق و ۴۷ رای مخالف ۱۵  رای ممتنع ۳ رای باطله  به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو رای اعتماد مجلس را گرفت؛ و سیدحمید سجادی هزاوه با تعداد ۱۶۵ رای موافق و ۱۰۸ رای مخالف ۱۳ رای ممتنع  به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با رای موافق و رای مخالف، موفق به کسب رای اعتماد از نمایندگان ملت شدند.
جلسه علنی مجلس برای بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم از روز شنبه این هفته آغاز شده بود و امروز چهارشنبه پایان یافت.
print

پاسخی بگذارید