تاریخ: ۱۱:۵۸ :: ۱۳۹۷/۰۴/۳۱

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در مجلس را اعلام کرد.

به نقل از خانه ملت، محمد علی پورمختار، در خصوص لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، اظهار داشت: اگر چه لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی مجزا از یکدیگر هستند ولی هر در جهت تامین اهداف FATF تهیه شده‌اند.

وی ادامه داد:اصلاحیه‌های مدنظر دولت در خصوص قوانینی که داخلی هستند نیز در چارچوب اسناد بین المللی است و دولت برای تحقق خواسته‌های ۴ گانه گروه مشترک اقدام مالی (FATF) گام بر می‌دارد. عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس ضمن مخالفت با لوایح دولت در زمینه FATF، بیان کرد: در ۴ لایحه دولت باید اطلاعات مالی کشور به FATF ارائه شده است.

وی افزود: تلاش دولت برای اصلاح قانون داخلی که عنوان مبارزه با پولشویی را دارد نیز در جهت FATF است که هدف آن را سد کردن تامین مالی تروریسم عنوان می‌شود.

پورمختار ادامه داد: معتقدیم این اصلاحیه‌ها نباید صورت بگیرد و باید در چارچوب نیازهای کشور اصلاحات لازم را انجام دهیم.

نماینده مردم کبودر آهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چه لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی مجزا از یکدیگر هستند ولی هر در جهت تامین اهداف FATF تهیه شده‌اند. عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی هنوز به صحن نیامده و کمیسیون قضائی و حقوقی تغییراتی را در آن انجام داده و صحن ارسال کرده است.

print

پاسخی بگذارید