رضوانی مدیر بندر امیرآباد
تاریخ: ۱۴:۲۸ :: ۱۳۹۷/۰۷/۰۹

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از رشد واردات و تخلیه بار در این بندر طی ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این بندر خبر داد.

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی بندر امیرآباد ، «سیاوش رضوانی» اظهار کرد: در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۶ مجموع واردات انجام شده به بندر امیرآباد ۹۷۹ هزار و ۲۹۸ تن بود که این رقم در مدت مشابه امسال با ۳۲ درصد افزایش به یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۶۸۴ تن رسید.

وی با بیان این که گسترش فعالیت‌های اقتصادی در بندر امیرآباد و افزایش اقدامات برای ترانزیت کالا از این بندر در مسیر کریدور شمال-جنوب سبب رشد فعالیت‌ها در حوزه واردات شده است، اظهار کرد: در ۶ ماه امسال از بنادر آکتائو، ماخاچ‌کالا، کامیشین، تولیاتی، ژیگولفسک، اکاترینوفکا، ولگاگراد، هوسان، ولگادنسک، سامارا، دوبوفکا، پریولژسکو، اولیا، آزف، نیکوکلاوسک، ساراتف، وسکرسنسک و ترکمنباشی انواع محصولات و کالاها شامل کاغذ و مقوا، سویا، جو، ذرت، گندم، لوازم یدکی، ماشین‌آلات، چوب، مصنوعات فلزی، ترکیبات شیمیایی، مواد نفتی، سموم شیمیایی، محصولات کشاورزی و دامی و فلزات و روغن نباتی به ایران وارد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در واردات برخی محصولات مانند گازوییل، کود و سموم شیمیایی، روغن سویا و چوب تراورس شاهد رشد صد درصدی هستیم. برای واردات برخی محصولات نیز مانند جو آردسازی با ۹۹۷ درصد، ورق آهن سرد با ۲۸۲ درصد و کنجاله آفتابگردان با ۱۱۷ درصد، رشدی بیش از ۲ برابری ثبت شد.

رضوانی تصریح کرد: با توجه به افزایش قراردادها و روند رو به رشد مراودات تجاری با کشورهای همسایه، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان امسال شاهد رشد بیشتر واردات و ترانزیت کالا از بندر امیرآباد باشیم.

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد  همچنین به حجم صادرات در شش ماهه نخست سال اشاره کردو گفت: حجم صادرات از بندر امیرآباد به کشورهای همسایه طی ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال از ۲۴۹ هزار و ۲۸۵ تن در مدت مشابه سال ۱۳۹۶، با ۱۲درصد افزایش به ۲۷۹ هزار و ۳۹ تن رسید.

«سیاوش رضوانی» اظهار کرد: بنادر آکتائو، آستراخان، ماخاچ کالا، ترکمنباشی، باکو، اولیا، اَلت و آلفا محل تخلیه محصولات صادراتی از بندر امیرآباد بودند.

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد  خاطرنشان کرد: ۱۱۱ نوع کالا و محصولات ار این مدت از بندر امیرآباد صادر شد که شامل ۱۵ گروه‌ پایه کالاهای ساختمانی، کالاهای معدنی، محصولات کشاورزی، دامی و احشام، کود و سموم شیمیایی، مواد اولیه و ترکیبات شیمیایی، مواد نفتی، لواز خانگی و محصولات سبک، مواد غذایی، ماشین‌آلات، پارچه و الیاف و منسوجات، کاغذ و مقوا، مصنوعات فلزی، قطعات و لوازم یدکی، کانتینر و ابزارآلات و دستگاه‌های سبک می‌شود.

این مسئول با بیان این که رشد صادرات در بعضی بخش‌های مهم تولیدات استان نقطه عطف فعالیت‌های صادراتی بندر امیرآباد در ۶ ماه نخست امسال است، گفت: صادرات کالاهای ساختمانی از بندر امیرآباد طی ۶ ماه سال جاری با ۲۸ درصد رشد به ۲۶۹ هزار و ۷۲۸ تن رسید.

وی یادآور شد:  در صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشامی که از مهم‌ترین بخش‌های تولید در مازندران به شمار می‌آید در این مدت، با افزایش صادرات مجموعه این حصولات از ۷۶۴ تن در نیمه نخست سال گذشته به ۲ هزار و ۲۴۸ تن در ۶ ماه نخست امسال شاهد رشد چشمگیر ۱۹۴ درصدی بودیم و صادرات پارچه و الیاف و منسجوات نیز اعم از روفرشی، طناب، فرش ماشینی، گونی و گلیم فرش از ۱۳ تن در ۱۸۶ روز ابتدایی سال گذشته به ۶۱ تن در ۶ ماه ابتدایی امسال رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد برگزاری همایش بین‌المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر را یکی از اقدامات مهم در افزایش صادرات از این بندر برشمرد و تصریح کرد: پس از برگزاری این همایش مهم بین‌المللی، شاهد افزایش ارتباطات اقتصادی و درخواست فعالیت‌های تجاری و ترانزیتی از سوی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی کشورهای همسایه و بخش‌های دولتی این کشورها بودیم که این تعاملات همچنان ادامه دارد و افزایش خواهد یافت.

رضوانی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از برخی زیرساخت‌ها مانند اسکله رورو ریلی تا چند ماه دیگر، میزان صادرات از بندر امیراباد به کشورهای همسایه با رشد چشمگری مواجه خواهد بود.

print

پاسخی بگذارید