چند تا صفر دارد؟این مبلغ هنگفت
بانک توسعه آسیایی به مازندران 2351000000000000تومان وام داد

وام بیش از 2 تریلیون تومانی بانک توسعه آسیایی به مازندران از سوی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مازندران تایید شد.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال ،مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مازندران گفت که وام 200 میلیون یورویی بانک توسعه آسیایی برای ایجاد شبکه های آبیاری زیر سد هراز و البرز پس از تصویب و گذراندن مراحل مختلف اکنون در مرحله معرفی به بانک قرار گرفته است.

ابراهیم یخکشی امروز با تایید این مطلب گفت: این وام  برای ایجاد شبکه های آبیاری زیر سد هراز و البرز پس از تصویب و گذراندن مراحل قانونی آن در قسمت پایانی و معرفی به بانک قرار دارد.

بانک توسعه  آسیایی یا همان کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا  و اقیانوس آرام سازمانی  است که برنامه های توسعه پایدار را  در کشورهای عضو که ایران نیز یکی از اعضای آن است انجام می دهد.

کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوس آرام یکی از  پنج کمیسیون منطقه ای شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل محسوب می شود و مقر آن در ساختمان سازمان ملل در بانکوک پایتخت کشور تایلند واقع است.

این اداره زیر نظر سازمان ملل متحد بوده و برای تشویق همکاری های اقتصادی در بین کشورهای عضو تشکیل شده است و دو سوم جمعیت جهان را شامل می شود که برخی کشورهای اروپایی نیز مشمول آن می شوند .

به گفته اقتصاد شمال هر چند تمرکز منطقه ای ESCAPبر روی مدیریت جهانی سازی از طریق انجام برنامه هایی در  رابطه با تجارت و توسعه پایدار است اما برای غلبه بر برخی چالش های ویژه و پروژه های متمرکز به همراه کمک های فنی و ظرفیت سازی نیز فعالیت می کند.

ایران نیز به همراه بیش از 50 کشور جهان عضو سازمان توسعه اقتصادی اجتماعی آسیا و اقیانوس آرام است و در این رابطه کمک 200 میلیون یورویی را برای توسعه زیر ساخت منابع آبی در مازندران دریافت خواهد کرد که به گفته مسئولان منطقه ای مازندارن این وام در مراحل پایانی دریافت قرار دارد.

اقتصادشمال با نگاهی سر انگشتی به حجم مبلغ این وام به واحد رایج شمارش در ایران پرداخته و مبلغ این وام را  2351000000000000تومان معادل بیش از دو تریلیون تومان  با قیمت روز یورو در ایران برآورد کرده است که امیدواریم این مبلغ هنگفت توسعه زیر ساختی مازندران را در پی داشته باشد.

بهاره نوری

print

پاسخی بگذارید